Avatar billede thedino Nybegynder
31. oktober 2002 - 01:16 Der er 3 kommentarer

Hvad betyder persistent:no i et logon script ???

Hej derude

Hvad betyder      persistent:no    i et logon script ???

Jeg vil gerne gøre så vores  brugeres klinter (winXP) logger på med samme skrivebord og settings lige meget hvilken PC det logger på domænet med.
Dette kører også meget fint, men jeg kan ikke få den til at bruge Profiles mappe på serveren.
Den opretter mappen når brugeren logger på, men anvender IKKE document-mappen og foretruktne osv...
Har lidt en ide om at man kan scripte sig frem til at den skal bruge deres Profiles mappe på serveren..

Anyone  ???
Avatar billede goulduck Nybegynder
31. oktober 2002 - 06:30 #1
persistent betyder om det skal være permanent. Altså at den automatisk skal tilslutte pågældende netværks share ved næste logon. Da et logon script bliver kørt hver gang computeren starter, plejer man at sætte det til "no".
Avatar billede goulduck Nybegynder
31. oktober 2002 - 06:31 #2
Det du ønsker er det som hedder "Romaing profiles" ...
Avatar billede ravelin Nybegynder
08. juli 2003 - 08:52 #3
Du skal Indtaste profile path under hver bruger i user manager/Users and computers. Så gemmer den din profil på serveren.
Husk at skrive path som unc sti, dvs: \\server\share