Avatar billede supernewbie Nybegynder
30. oktober 2002 - 22:33 Der er 39 kommentarer og
4 løsninger

Gode Turtorials

Kender du nogle gode tutorials som j kan lære feks at lave grafik til en 3dchat (Ting figure og rum) Osv..
Håber du kender nogle...
Avatar billede armena Nybegynder
30. oktober 2002 - 22:37 #1
Avatar billede supernewbie Nybegynder
30. oktober 2002 - 22:38 #2
har set den før kender du andre eller kan du forklare mig at lave et rum feks ?
Avatar billede stroehm Nybegynder
30. oktober 2002 - 22:42 #3
Det kan du tegne med "blynten" sat til 1px størrelse, evt. fylder ud med "malerspand". Sådan laver man 3d rum og figure!
Man kan zoomehelt ind - så er det lettest - måske åbne et xtra win via "New View" hvor man så kan se resultatet i normal størrelse.
Avatar billede supernewbie Nybegynder
30. oktober 2002 - 22:43 #4
hmm ja d kunne j godt regne ud men mere i detaljer.. Kan godt lægge flere point til hvis d r.
Avatar billede stroehm Nybegynder
30. oktober 2002 - 22:46 #5
Find en hjemmesideeller et stykke grafik som ligner du vil lave noget ala - lav et screendump og soom ind på det i eks. Photoshop eller lingende - så vil du se at det er ret så simpelt - men kræver øvelse og en masse tid og lyst!
Avatar billede michael-k Nybegynder
30. oktober 2002 - 22:49 #6
syntes nu det ville være nemmere at lave en selection, fyld den med farve og så brug transfrom -> skew :)
Du skal til at tænke lidt anderledes når du laver sådan noget :)

kig her www.3dekspert.dk  om et par uger der vil du kunne finde en tut til sådan noget geil ;)
Avatar billede michael-k Nybegynder
30. oktober 2002 - 22:54 #7
http://www.teamdesigner.dk/pixel1.gif  en jeg stjal fra boogie
http://www.teamdesigner.dk/pixel2.gif  den er lang fra færdig  sad bare og legede lidt.
Men sådan noget i den retning ?

Alt er lavet med simpel selection  enten marguee eller pentool  og så farvelagt og til sidst  transform -> skew
Avatar billede human Nybegynder
31. oktober 2002 - 00:24 #8
Ville nu heller ikke lige mene at Prodic.dk er for noobs, har taget et kig på den, og synes ikke der bliver gået i dybden med tingene. Jeg ville fx ikke kunne få meget ud af den.

// Human
Avatar billede staz Nybegynder
31. oktober 2002 - 09:42 #9
Hvor har i den ide fra, at det er pixel-tegninger han vil have???
Avatar billede stroehm Nybegynder
31. oktober 2002 - 10:00 #10
>>Staz
Har du nogle bedre bud på det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. oktober 2002 - 10:13 #11
http://rainworld.com/psworkshop/ er næsten en tutorial søgemaskine, prøv at søge her
Avatar billede michael-k Nybegynder
31. oktober 2002 - 13:59 #12
staz hvad skulle det ellers være ?
Avatar billede staz Nybegynder
31. oktober 2002 - 16:39 #13
En 3D chat kan da være så meget mere... kan da huske N.dk - Det var da ikke pixels de figure var tegnet i. Hvis det var mig, ville jeg da lave noget som ikke var set før. Fx. illustrator grafik!!!

---- Staz ----
Avatar billede supernewbie Nybegynder
31. oktober 2002 - 16:44 #14
michael-k  -
Du får 200 points for at forklare mig hvordan du laverd der.. De er over fede...
Eller de kunne blive..
men d r da starten.. Billed et er meget fedt..
Avatar billede supernewbie Nybegynder
31. oktober 2002 - 16:49 #15
staz -
Hvad er d?
Avatar billede musicchart Nybegynder
31. oktober 2002 - 20:38 #16
De 3 bedste jeg kender er som følger

planetphotoshop.com
eyesondesign.com
prodic.dk (den er dansk!)

/Esben Valløe
Avatar billede supernewbie Nybegynder
31. oktober 2002 - 20:48 #17
Hmm Nogen der kan forklare at lave en figur?
J kan godt lægge flere points til..
Avatar billede michael-k Nybegynder
31. oktober 2002 - 20:51 #18
http://www.3dekspert.dk/artikler/vis_artikel.asp?id=11
Det skal lige siges den er ikke færdig redigeret endnu, så tag den lige med et gram salt. ;)
Avatar billede supernewbie Nybegynder
31. oktober 2002 - 21:16 #19
Fedt.. Endelig en Artikel om 3d grafik ...!
Avatar billede michael-k Nybegynder
31. oktober 2002 - 23:59 #20
Håber du fik fat i den, vi har flyttet den igen  da jeg ikke lige tænkte mig om. Men den vil selvfølgelig være der når vi starter siden :)
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
07. november 2002 - 14:10 #21
Avatar billede staz Nybegynder
07. november 2002 - 16:27 #22
Well.. Vector grafik har et andet udsene end pixel grafiker:

http://www.comigang.dk/mend.jpg
http://www.pixel-studios.dk/hus.gif

---- Staz ----
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
08. november 2002 - 08:22 #23
hehe - www.pixel-studios.dk/hus.gif <-------- Det ligner en scene fra "Day of the Tentacle" :o)
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
08. november 2002 - 08:25 #24
staz >>
Hvad med at tilbyde www.pixel-studios.dk/pixelv4/tutorials/hullettxt/3.gif som nyt logo til eksperten?
Avatar billede staz Nybegynder
08. november 2002 - 08:53 #25
criterius.dk >> Well, hvis eksperten.dk vil have det, er de da velkomne :o) Det kan da kun være pænere end det de har nu...

Men hensyn til huset, så er det desværre ikke noget jeg selv har fundet på. Har fundet en lille tegning et eller andet sted og tegnet det op i Illustrator, for og forbedrer mig :)

---- Staz ----
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
08. november 2002 - 10:34 #26
staz >>
Ja det kan kun blive pænere :o)

Jeg synes i hvert fald det er fedt!
Avatar billede staz Nybegynder
08. november 2002 - 11:03 #27
Send en mail til en admin... så må de se på det. Ikke noget som jeg vil gøre det vilde ud af :o)
Avatar billede supernewbie Nybegynder
08. november 2002 - 15:44 #28
Hvordan laver man så feks. sådanne nogle figurer som dem du har vist på den der side?
Altså det der vector grafik...
Er der nogle turtorials eller nogle der vil forklare hvordan og hvilke programmer.
Avatar billede staz Nybegynder
08. november 2002 - 17:27 #29
Der kommer snart et tutorial på de små mænd som jeg har lavet der. Du kan tilmelde dig nyhedsbrevet på www.comigang.dk - Faktisk arbejde vi hårdt projektet denne weekend, og håber at have noget klar her Søndag :o)

---- Staz ---
Avatar billede supernewbie Nybegynder
08. november 2002 - 19:28 #30
Jeres mallingliste virker ikke. Kan du ikke lige skrive mig ind i databasen?
Postmaster@chatsniksnak.dk

Kan j ikke se det du har af turtorialen indtil nu?
Avatar billede staz Nybegynder
10. november 2002 - 18:14 #31
Hmm... virker den ikke??? Well du er skrevet på nu :o) Desværre kan jeg ikke vise dig den da vi ikke er færdige endnu. Vi vil have alt klart før vi smider noget ud såå...
Avatar billede supernewbie Nybegynder
11. november 2002 - 15:16 #32
ok d vil j så glæde mig til. Nu j alligevel har et spg åbent kan j jo lige høre om i kender nogle turtorials til 3d. ??
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
15. november 2002 - 11:33 #33
Avatar billede staz Nybegynder
15. november 2002 - 11:59 #34
*host* www.pixel-studios.dk *host* :o)
Avatar billede supernewbie Nybegynder
15. november 2002 - 13:56 #35
Der var sq et par stykker.. HeHe ....
Jeg venter stadig på at comigang.dk kommer op..
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
15. november 2002 - 14:03 #36
:o)
Avatar billede staz Nybegynder
15. november 2002 - 19:14 #37
Supernewbie... jeg lover ikke hvor lang tid der går :o/
Avatar billede supernewbie Nybegynder
15. november 2002 - 22:29 #38
ok HeHe men j glæder mig.. vil gerne lære det der vector grafik da j sys det er specielt men ser fedt ud...
Avatar billede magnify Nybegynder
20. november 2002 - 18:45 #39
Så vidt jeg kan se har ingen skrevet: www.thewebmachine.com
Det er efter min mening nok den fedeste tutorial side pt.. :)
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
21. november 2002 - 08:29 #40
magnify >>
den er på www.firewerx.dk/photoshop/ *somewhere* :o)
Avatar billede magnify Nybegynder
21. november 2002 - 08:38 #41
Hehe ja, jeg så det bagefter.. :D
Avatar billede supernewbie Nybegynder
28. november 2002 - 20:28 #42
Venter stadig spændt på at comigang.dk kommer op
Avatar billede supernewbie Nybegynder
26. december 2002 - 21:51 #43
hmm lukker .. Sker vist ikke mere her..