Avatar billede taz Nybegynder
05. oktober 2000 - 13:34 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Sprog

Her i firmaet har vi hidtil kun haft den danske version af windows 95/98, men vi har lige ansat en kineser, som gerne ville kunne skrive ud på kinesisk, men for at dette kan lade sige gøre, skal vi have installeret kinesisk som sprog, men hvordan gør man dette????

Vi har den kinesiske w98 cd-rom, men kan man flytte sproget fra den cd, over på en computer?????

Avatar billede powell Nybegynder
05. oktober 2000 - 13:38 #1
Det er \"bøwlet\" og kommer tit til fejl, så den rette udgangs vinkel er at installere win 98(den kinesiske) oveni den danske version, så burde den komme med en forespørgsel om du vil bibeholde det danske sprog, eller om du ønsker at opdatere alle filerne til kinesisk. Hvis den ikke spørger så lægges den kinesiske version på computeren, og indstillingerne til printer, net og lign. skal sættes op igen.
Avatar billede blood Nybegynder
05. oktober 2000 - 13:38 #2
nej det kan man tilsvære ikke!

1. du kan enten formatere computeren og instalere windows på kinesisk

2. (ved ikke om det virker) men prøv at instalere windows (den kinesiske) oven på windows (den danske

>>Blood<<
Avatar billede bbs Nybegynder
05. oktober 2000 - 13:42 #3
Kan man ikke bare gå ind i Kontrol Panel, og derefter gå ind i International??
Avatar billede powell Nybegynder
05. oktober 2000 - 13:45 #4
bbs-> Det ændrer ikke sproget helt ud i de små kroge!
Avatar billede bbs Nybegynder
05. oktober 2000 - 13:46 #5
Måske ikke, men det er da godt påvej..
Avatar billede powell Nybegynder
05. oktober 2000 - 13:52 #6
ikke helt, prøv engang på din egen pc, inden du formaterer den næste gang :-?
Avatar billede gozar Nybegynder
05. oktober 2000 - 13:54 #7
powell,blood>>Tror ikke det kan lade sig at installere andre sprog oveni dansk..
Avatar billede blood Nybegynder
05. oktober 2000 - 13:55 #8
gozar

2. (ved ikke om det virker) men prøv at instalere windows (den kinesiske) oven på windows (den danske
Avatar billede powell Nybegynder
05. oktober 2000 - 14:00 #9
Har prøvet fra eng til dan, og da virkede det som om den havde lagt en ny win på computeren. Manglede div. indstillinger.
Avatar billede gozar Nybegynder
05. oktober 2000 - 14:21 #10
Hmm, Windows, pleger elers at brokke sig, hvos man prøver at lægge 2 forskellige microsoft ting sprog versioner ind!!
Pws. Windows kan heller ikke lide at installere 98 på en eksisterne 95 og 98se på en eksisterne 98!
Avatar billede handmade Nybegynder
05. oktober 2000 - 16:48 #11
Hvad med at kigge på Ms update, der ligger ihvertfald to kinesiske sprogopdateringer til Explorer. I princippet kan man jo lave stort set alt i 98 fra Explorer??
Avatar billede teknik Juniormester
05. oktober 2000 - 21:42 #12
Hvis du klikker på dette link (med den relevante maskine)
www.lucent.com.tw
så bliver du tilbudt automatisk installation af
\"Chinese(Traditional) tekst display support\",

Ser dog kun ud til at have med \"læsning\" at gøre, ikke med selve det at skrive

At skrive Kinesisk kræver mig bekendt også et Special Tastatur...
Lidt svært at få de ..vist nok ca.1500 ud af 4000 skrifttegn ned på et
110 tasters tastatur...men ...who knows.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede powell Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:14 #13
OK - prøvede igår, den eneste løsning er at afinfstallere Win98-dk, og installere den kinesiske version, derefter.
Avatar billede teknik Juniormester
06. oktober 2000 - 18:44 #14
>>Powell ...Havde du lige en Kinesisk Win98 liggende ovre på hylden ???
...Det kan man da kalde et velassorteret lager !!
;-)))
Avatar billede powell Nybegynder
09. oktober 2000 - 07:50 #15
Nej jeg havde en eng. og en dansk, samme princip ;0}
Avatar billede teknik Juniormester
09. oktober 2000 - 22:03 #16
OK...var bare lettere rystet....;-))