Avatar billede sysop Juniormester
30. oktober 2002 - 11:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Server kan ikke se workstation

Min Win2000 server kan pludselig ikke finde min Win2000 WS. Jeg kan sagtens logge på domæne med workstation, og workstation kan også finde server. Min 2 andre klienter er der intet i vejen med, de kan sagtens findes af server. Dom er det samme. Hvad går der galt her?
Avatar billede anuseren Nybegynder
30. oktober 2002 - 11:54 #1
a hvad?
Avatar billede nielsvp Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:47 #2
Kan du pinge maskinen fra serveren ? (burde du hvis du kan logge på)
Er maskinen registreret i DNS ?

Prøv at gå i kør og skrive \\"navnetpådinarbejdsstation"
Avatar billede sysop Juniormester
30. oktober 2002 - 14:49 #3
Jeg kan pinge ws fra server. Og den kan ikke finde "network path" med din komando!

Hvordan checker jeg om den er registret i DNS?
Avatar billede nielsvp Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:56 #4
Du skrev vel \\2000ws el noget lign, uden " " ikk.

Du går ind i Dns manageren og kigger i den pågældende zone.

dnsmgmt.msc kan du skrive i kør og taste enter.
Avatar billede sysop Juniormester
30. oktober 2002 - 15:01 #5
"jeg skrev \\morten" som min ws hedder!

Jeg tror rent faktisk ikke min DNS kører som den skal. Kan du give mig et tip her?
Avatar billede nielsvp Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:10 #6
Du kan også prøve at skrive \\ipadressen
Hvis det virker så er det din navne opløsning der ikke funker.

Hvis du har et windows 2000 domæne kørende så skal du have en fungerende DNS for at det virker korrekt alt sammen.

Har du ikke en forward lookup zone der hedder ditdomain.dk fx ?
Avatar billede sysop Juniormester
30. oktober 2002 - 15:17 #7
1: Virker ikke med ip.
2: Jo det har jeg, men har intet forstand på om det er som det skal være.
Avatar billede nielsvp Nybegynder
30. oktober 2002 - 16:29 #8
Prøv at del et bibliotek på din workstation.
og så se om det virker.
Avatar billede sysop Juniormester
30. oktober 2002 - 16:50 #9
Jeg kommer lige tilbage imorgen. Tak for hjælpen indtil videre. Skal nok komme med flere points hvis vi får det til at kører.
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:08 #10
Det kan være din "server service" på WS ikke er startet eller at den er skjult

C:\>net config server
Server Name                          \\XXXXXXXX
Server Comment

Software version                      Windows 2000
Server is active on
        NetbiosSmb (000000000000)

Server hidden                        No<<<<<---------------Se her
Maximum Logged On Users              10
Maximum open files per session        16384

Idle session time (min)              15
Avatar billede sysop Juniormester
31. oktober 2002 - 14:33 #11
Den er desværre aktiv og ikke hiden.

Jeg har delt et drev men kan ikke se det alligevel. Kan ikke engang se den på egen WS, men hvis jeg søger computer kan den findes!
Avatar billede sysop Juniormester
01. november 2002 - 18:31 #12
Fandt ud af fejlen var, at på en eller anden måde havde jeg fået afkryset fil & udskriftsdeling på WS. Det mest nærligende tænker man jo selvfølgelig ikke på. Takker for insatsen gutter.