Avatar billede rathan Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

har jeg en router???

hejsa...

jeg har brug for at vide om jeg er på internettet gennem en router...jeg skal bruge det i forbindelse med opsætning af en server.

jeg har 3 boxe under mit bord er på en lan forbindelse og har udbyderen TDC. Den ene box er en switch ved jeg da jeg selv ha købt den men de 2 andre (hvide) boxe er sat op af en tdcmontør

/rathan
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:10 #1
de to andre er ADSL modem og NT boks, altså ingen router
Avatar billede riversen Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:12 #2
åbn kommandoprompt og skriv ipconfig /all

har din pc en ip der minder om 10.x.x.x, 192.168.x.x så har du nok en router. Du kan evt. lige skrive hvad din ip er...samt gateway
Avatar billede carstengp Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:12 #3
Med hensyn til opsætningen, så fungerer switch'en som en router. Så du skal nok svare ja, til at du er koblet til via router/switch
Avatar billede rathan Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:17 #4
carstenqp>> er en switch=router... det trode jeg en hub var???
det her spørgsmål er helt seriøst jeg er ikke god til det her så der må IKKE grines...

ALTSÅ ja/nej  ... er en switch = en router???

:o) => sat på for ikke at virke sur...men er lidt stresset
Avatar billede anuseren Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:40 #5
en hub=switch

router=router

carsten mener at når du sætter internet explorer op, så er du på internettet via LAN... og en switch=lan
Avatar billede rathan Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:54 #6
anuseren>> tak skal du have....det var lige det svar jeg skulle bruge
          øhhh....hvad nu med pointene der er to - tre gode og rigtige svar??
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:55 #7
du beder dem du vil give point om at lægge et svar, så kan du dele point mellem dem som du synes de skal fordeles
Avatar billede anuseren Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:57 #8
jeg klarer mig nok uden de 5 point...

;o)

i må gerne slås om dem... *s*
Avatar billede rathan Nybegynder
29. oktober 2002 - 23:33 #9
okay tak igen anuseren .oO(lidt sjov nick)

og tak til i andre
Avatar billede rathan Nybegynder
29. oktober 2002 - 23:34 #10
har hermed lukket spørgsmålet
Avatar billede anuseren Nybegynder
29. oktober 2002 - 23:38 #11
np

;o)