Avatar billede hottehans Nybegynder
29. oktober 2002 - 16:47 Der er 10 kommentarer og
5 løsninger

barn?

hej!
min kæreste snakker om at få barn, men ejg er i tvivl om vi har råd! Jeg aner ikke vhad manskal renge med der koste ca. pr måned, der må være ngoen her der har nogle erfaringer med dette?

hvor "fattig" skal jeg regne med at blive såfremt vi vælget at "gøre det"???

på for hånd tak
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. oktober 2002 - 16:49 #1
prøv evt. at forhøre dig hos venner eller familie der har fået børn :-)
Avatar billede initializing Nybegynder
29. oktober 2002 - 16:50 #2
Eksperterne siger (dog ikke fra Exp.dk denne gang ;) :) at man nok skal regne med ca. 1 million kr. fra barnet er 0-18 år.

-Martin
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2002 - 16:51 #3
Der findes en million sites der beskæftiger sig med emnet, men du vælger at spørge en flok IT-nørder? (og en flok 12-årige CS spader)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. oktober 2002 - 16:52 #4
initializing> hvis bare en mille kunne gøre det ;-)
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2002 - 16:53 #5
el_barto>> Har du været i en diskussion i dag?? :D

Jeg er måske kun 15 år, men jeg ved at det koster masser af penge at få børn.. Men det strækker sig jo ud over en laang periode ;)
Avatar billede limemedia Nybegynder
29. oktober 2002 - 16:56 #6
et barn er ikke et spørgsmål om man har råd... hvis det gik ud på det, var jeg barnløs... nu er jeg "arbejdsløs" med verdens dejligste dreng... Man har råd, man lærer at tilpasse sig og du skal se, livets prioriteter ændrer sig en del når den lille kommer.
Avatar billede the_collector Novice
29. oktober 2002 - 16:58 #7
Det første halve til hele år er den månedlige udgift lav, men der en ikke ubetydelig startomkostning i form af seng, barnevogn, tøj, osv. regn med 5000-20000 alt efter hvordan i anskaffer det. I starten er udgifterne stort set kun bleer og noget tøj, regn med 200-500 kr/måned efter startinvesteringen. Derefter så stiger udgifterne stærkt, der kommer vuggestue og mad oveni, du kan roligt regne med 2000 kr. om måneden de første par år. Når de starter i skole, bliver det igen dyrere, så skal børnene have det rigtige tøj etc. Ind i mellem kommer jo så nye senge, cykler, møbler oven i, så alt i alt er 1 mio på 18 år et realistisk bud, og der er vel at mærke efter skat.
Avatar billede boxe Nybegynder
29. oktober 2002 - 17:02 #8
Min far siger at jeg har kostet ham mester-slanten *lol*
Avatar billede boxe Nybegynder
29. oktober 2002 - 17:04 #9
Det er jo noget du skal tænke længe over. Et barn kan man jo ikke bare smide væk når man synes at det bliver for irriterene...
Jeg er selv 18 og regner ikke med at få børn foreløbigt.
Ikke før jeg har oplevet alt det jeg gerne vil...  Der går nok laaaang tid endnu....
Avatar billede boxe Nybegynder
29. oktober 2002 - 17:06 #10
Jeg har også hørt noget om at man kan få penge af kommunen hvis man har børn og pengeproblemmer...
29. oktober 2002 - 17:09 #11
Jeg tror ikke det er muligt at opstille en økonomisk model, der viser om man har råd til et barn eller ej. Det handler vist mere om prioritering. Hvis I gerne vil have det barn, finder I sikkert pengene til det.
Avatar billede limemedia Nybegynder
29. oktober 2002 - 17:10 #12
"Ikke før jeg har oplevet alt det jeg gerne vil...  Der går nok laaaang tid endnu...."

hmm, synes sgu det var ret fedt at stå på toppen af en vulkan i 3500m højde med en klapvogn - bare alle de måbende blikke ved at skubbe den forbi nogle der gav op halvejs og gik/kravlede ned igen. Bliver også dejligt her til december at slæbe ham med til Schweiz og besøge familie, lege i sne osv... Han bliver vel ... ja, 10 måneder til den tid *g*

Så det med at opleve alt er vist en gang fis i en hornlygte... Men det sagde mine venner også dengang jeg blev gift som 19 årig *g*
Avatar billede boxe Nybegynder
29. oktober 2002 - 17:11 #13
ljweb >>  OK, nu skal man jo også tænke logisk, ik... :o)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
29. oktober 2002 - 17:15 #14
Kan kun give ljweb ret.. drop alle bekymringerne.. enten har du lyst eller også har du ikke. Hvis du har så gør det.. det ændrer dit liv 100% - men til det gode.

//nil.dk
Avatar billede hottehans Nybegynder
29. oktober 2002 - 17:46 #15
takker for de mange indlæg...
gir lige lidt tid mere inden nogen for point´sne