Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2002 - 22:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Compaq iPAQ 3630

Hejsa

Jeg har lige bestilt en Compaq iPAQ 3630, og har derfor nogle spørgsmål:

1. Jeg mener at have læst at den kører med Pocket PC version 2000, men findes der ikke en 2002 og er den bedre ???

2. Kan Pocket PC 2002 frit downloades eller skal jeg købe den nye udgave ???

3. Kan Pocket PC 2002 godt kører på min nie PDA ???

4. Har set flere steder ar man kan bruge en PDA til fjernbetjene til sit TV, kan min iPAQ 3630 også det ???
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:32 #1
1. Jo... men du kan IKKE få 2002'eren længere. Der blev en kort periode tilbudt gratis upgrade fra Compaq. Men de tider er ovre. Jeg ved ikke om 2002'eren er bedre. Jeg kører selv med den, og det fungerer da fint. Men det gjorde det nu sådan set også før.

2. Den kan ikke downloades lovlig... og du kan faktisk heller ikke bare lige gå ud og købe én. Underlig ting. Men åbenbart sælges den ikke i løs vægt.

3. Ja

4. ja... du kan downloade et gratis stykke software til dette.
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:36 #2
På en 3630 vil du som sådan ikke opleve nogen væsenlig forskel med PPC2002. Du går ikke glip af noget du ville savne. Det, der er bedre i 2002 kan en 3630 alligevel ikke bruge til noget (trådløs net, Multimedia som kræver mere cpu og den slags)
Nej, Microsoft sælger ikke Pocket PC 2002 i løs vægt, men jeg mener at du kan købe den direkte hos Compaq.
Sumasumarum - spar pengene, få en bedre oplevelse af din IPaq og behold PPC2000.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2002 - 22:52 #3
Okay, men har læst at man ikka kan installere theams på 2000 passer det ???
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:53 #4
theams?
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:53 #5
Det er rigtigt, men du går ikke glip af det store. Jeg har en 3630 og themes tager plads og gør din IPaq en smule langsommere.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2002 - 22:58 #6
Ok, men er der slet ikke andet som er godt i den nye 2002, har set i compaq side jeg kan købe Pocket PC 2002 for 29.95 $ som cirka er 230 kr så det vil jeg godt give hvis det er, men ikke hvir der slet ikke er noget jeg kan bruge.
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
28. oktober 2002 - 23:01 #7
Du får en bedre mediaplayer, men du har nærmest ikke ram til at bruge den til noget særligt (det har jeg heller ikke :-)
Du får så en del sager som du kan bruge i forbindelse med bluetooth, GPRS eller trådløs netværk (Messenger, Termial Server Client, VPN client osv.) men hvis ikke du bruger anden måde at syncronisere på end med en cradle kan du ikke bruge det til en pind.
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
28. oktober 2002 - 23:03 #8
Og så selvfølgelig en anden brugergrænseflade med Themes og en ny placering af Start menuen.
Avatar billede benny.dk Nybegynder
29. oktober 2002 - 00:05 #9
Brugergrænsefladen er bedre ellers er der ingen fordel og det er ikke nok til en investering.

Der findes remote til den, men den infarøde port er så svag at du skal helt over til fjernsynet (max afstand 50 cm).
Avatar billede xdmax Nybegynder
31. oktober 2002 - 08:26 #10
har selv næsten lige fået installeret 2002 på min ipaq 3630 og jo den er sej og har en ting som jeg savnede meget i 2000 og som mange overser du kan nu lukke vinduer og programmer ved hjælp at det lille fine kryds oppe i højre hjørne. Det er også blevet et meget bedere design som er mere friskt og rar at se på... Men det har selvfølgelig også ulemper den tager for meget plads og når du kun har 36 Mb ram på den er der ikke meget at gi ud af... Det værste er nok at hvis den løber tør for batteri, smider den alt hvad der ligger i din RAM og du skal konfigurer din 2002 igen. (Da jeg havde gjort det 5 gange fik jeg nok og gik tilbage til 2000)
Et lille råd find den på nettet prøv den og se om det er noget for dig hvis du ikke kan finde den nogen steder så prøv med P2P.. Men husk køb dit software.....
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2002 - 18:17 #11
Hejsa

Jeg har fået min iPAQ, og den er sku nice.

Jeg har tænkt mig at prøve Pocket PC 2002, en af mine venner har den så prøven den lige indtil jeg bestemmer mig :) Kan amn godt genskabe min iPAQ som den var da jeg modtog den, altså med Pocket PC 2000 ???? Ligger det på nogle af CD'ere ??
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. oktober 2002 - 21:21 #12
Tjaahh... det har jeg faktisk forsøgt, UDEN held... men jeg kan naturligvis have været uheldig...
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2002 - 23:40 #13
Hejsa

Har lige installeret Pocket PC 2002, hvordan ligger man så en theme ind på den ??? Har downloadet nogle themes fra microsofts hp, men der står ikke hvordan man skal ligge dem ind på sin PDA
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
19. februar 2003 - 00:56 #14
åbn iTask -> vælg mappe i midten af bunden -> Today og der kan man vælge themes..