Avatar billede jp1406 Nybegynder
28. oktober 2002 - 16:58 Der er 7 kommentarer

Manglende netværksforbindelse

Jeg har et problem med min Windows 2000 og 98.
Mit 2000 problem løste jeg ved en geninstallation,men det håber jeg ikke bliver nødvændig på min 98

Min forbindele er TDC med 2 dynamiske ip'er

Det der sker er at computeren ikke fanger DHCP fra centralen, så den får ingen forbindelse. Har prøvet IPconfig og den giver mig en adresse som er helt i skoven. Har prøvet at sammenligne med min anden computer's ip. Computeren kan godt gå på nettet med min linux, som jeg bruger nu

Hvordan får jeg win98 til at få forbindelse igen?

PS jeg håber ikke at den skal reinstalleres, som jeg gjorde med win 2000

Med venlig hilsen
Jøregen Pedersen
Avatar billede dellevela Nybegynder
28. oktober 2002 - 16:59 #1
hmm har du prøvet at pinge dem?
Avatar billede jp1406 Nybegynder
28. oktober 2002 - 17:15 #2
Ja den kommer med bedskeden modtager vært ikke tilgængelig
Jørgen

Jen jeg bruger nu har denne ip 80.161.34.124 sub 255.255.255.0
Den som ikke virker får 169.242.184.82 sub 255.255.0.0
Avatar billede jp1406 Nybegynder
28. oktober 2002 - 18:32 #3
er gået på nettet igen erter et par timer
Avatar billede jp1406 Nybegynder
28. oktober 2002 - 18:33 #4
Lukker
Avatar billede kenp Novice
29. oktober 2002 - 08:31 #5
hvis du også har linux på din maskine med win98, og har haft den startet inden, kan den godt ahve kapret din ipadresse
Avatar billede emmek Nybegynder
11. november 2002 - 23:33 #6
Du 'reserverer' ip adresser i mindst 1 time af gangen.. Dvs. at hvis pc1 trækker 1 ip og pc2 bagefter trækker 1 ip, så har du ikke flere tilbage.. Nogle gange 'spasser' netkort ud, og trækker først 1 ip, hvorefter den 'smider' den igen, og trækker herefter en ny ip ( og nu har du ikke flere tilbage..)
Hvis du ringer ind på 80808017, skulle de gerne kunne fortælle dig om et af dine netkort 'spasser'. Normalt fungerende netkort fornyer rettigheden til deres ip, hver 30 minutter, og hvis dit netkort gør det oftere, skal du prøve at geninstallere driverne til det i første omgang..
Men helt generelt, så er ipadresser der starter med 169.xx.xx.xx nogle som windows selv tildeler netkortet, når der ikke er forbindelse til DHCP, eller DHCP ikke vil tildele flere ip adresser..

Så med andre ord.. Ring 80808017 og hør om der er noget galt..
Avatar billede kenp Novice
14. januar 2003 - 14:49 #7
husk at lukke spørgsmålet igen!!