Avatar billede xeonzero Nybegynder
28. oktober 2002 - 14:11 Der er 8 kommentarer

min computer går HELT ned !!!

hvorfor går min computer helt ned og jeg bliver nødt til at slukke min psu i et par sekunder før jeg kan tænde igen !!!

Jeg kører WinXp
Bundkort: epox 8kta+
Gfx kort: G-force 2 Pro
Ram    : SDram 256
Harddisk: 15gb IBM
Psu    : 300W
Cpu    : 900 amd t-bird

Hvad kan der være galt ? Min cpu bliver IKKE fr varm og der er køling på min gfx kort men den går også ned uden køling. Jeg har prøvet at skifte ram slot. Kan det være harddisken eller PSU'en ???
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2002 - 14:13 #1
Hvad med din CPU-køler?
Avatar billede -nero- Nybegynder
28. oktober 2002 - 14:16 #2
Jeg tror at du skal update din winxp til windows xp SP1.. jeg havede samme problem med min comp, og det er en P3 1ghz, 1024mb PC133 ram, 2x 20GB IBM Gforce 4 64mb 420MX. alle mine spil gik hele tiden ned, men så updated jeg min xp til SP1, og nu køre det hele 1000gange bedre end før.. Og den går aldrig ned mere :)
Så måske skulle du prøve det samme?

-NeRo-
Avatar billede xeonzero Nybegynder
28. oktober 2002 - 15:06 #3
schulze > Min CPU er en TT Silent Viking og den bliver ikke mere end 30 grader.

-nero- > Jeg har prøvet at kører med Service Pack 1 og kører og så med det nu, men den går stadig ned :( Men den går ikke kun ned når jeg spiller nogle gange også bare når den står og laver intet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. oktober 2002 - 15:20 #4
Har du sikret dig at du ikke har en Virus?
Avatar billede xeonzero Nybegynder
28. oktober 2002 - 17:13 #5
james_t_dk > Ja, jeg kører med Norton Antivirus 2002 og opdatere tit.
Avatar billede -nero- Nybegynder
29. oktober 2002 - 09:12 #6
Undskyld mange gange, men norton antivirus er et skod program!
Jeg kørte med den i 1 år og havede ikke nogen viruser(sage den)så installeret jeg en PC-CILLIN, og straks fandt den ikke mindre end 3 viruser.. En chi og 2 aktivX viruser.. :(
de 3 kunne norton ikke finde?
-NeRo-
Avatar billede xeonzero Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:07 #7
Okay jeg har pillet HD ud og tændte min computer så den bare stod i boot og fortaltet at den ikke havde noget at boote på. Men alligevel gik den ned :(.

Så må det enten være bundkortet eller PSU ?
Jeg har noget der hedder 12 5 3.3 voltsline hvad er de normale tal inde for dem ? Jeg har meget overskud i 12'eren men et stort underskud i 5'eren hvad kan man gøre for at få 5'eren op på 5 ? (den kører 4.70 lige nu) eller har det slet ikke nogen betydning ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. oktober 2002 - 17:05 #8
Har du en anden PSU du kan prøve med?