Avatar billede dres Nybegynder
04. oktober 2000 - 12:55 Der er 27 kommentarer og
4 løsninger

ADSL Opsætning

Hej alle sammen!!!

Jeg har lige fået ADLS med cisco router 677 fra CC.
Jeg har ingen ide om hvordan mand sætter den op.
Ønsker en meget grundig (vild)ledning til en beginner.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
04. oktober 2000 - 12:56 #1
Er den ikke sat op fra start?
Avatar billede dres Nybegynder
04. oktober 2000 - 13:04 #2
Det har jeg ingen andelse om.  jeg kan åbne min browers også spørg den om jeg skal arbejde offline eller online hvergang. Når jeg prøver at går online finder den (windows standard felj side).  Skal Exploren sættes op til ADSL?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
04. oktober 2000 - 13:10 #3
følger lige med her :-)
Avatar billede renny Nybegynder
04. oktober 2000 - 13:10 #4
prøv at gå til
funktioner  /  internetinstillinger  /  forbindelser  og tryk så på indstil

følg guiden og vælg lan begge gange og automatisk proxy.  mht email kna du bare skrive at det skal den ikke

så skal det virke
Avatar billede renny Nybegynder
04. oktober 2000 - 13:12 #5
det er funktioner inde i exploren

jeg ved ikke med worldonline om der medfølger ipadresser som skal indtastes, men mener det ikke
Avatar billede maniacdog Nybegynder
04. oktober 2000 - 13:13 #6
IE skal sættes op til og køre LAN
Men IP konfiguration skal du sætte under Andre computere> TCP/IP egenskaber

Der skal du indtaste nogle DNS\'er fra CC, der skal du automatisk hente en ip adresse m.m.
Avatar billede dres Nybegynder
04. oktober 2000 - 13:14 #7
Hvad med Gatway og dns skal de sættes op ?

Dres
Avatar billede maniacdog Nybegynder
04. oktober 2000 - 13:15 #8
Du ha modtaget nogle DNS adresser.
Grunden til at du skal sætte din TCP/IP til og hente en IP adresse er at din Cisco 677 router er sat op til og køre DCHP, dvs. du får tildelt en IP adresse på din computer.
Avatar billede renny Nybegynder
04. oktober 2000 - 13:15 #9
prøv at kigge i de papirer som var med, står der nogle adresser så skal de indtastes
Avatar billede dres Nybegynder
04. oktober 2000 - 13:16 #10
Dns skal den sættes op i Routeren

Renny prøver det i aften er ikke hjemme lige nu

Dres
Avatar billede maniacdog Nybegynder
04. oktober 2000 - 13:16 #11
Ja du skal også sætte en gateway
Avatar billede dres Nybegynder
04. oktober 2000 - 13:18 #12
Det eneste jeg har fået fra CC er nogel manulaer der ikke fortæller noget og et bruget og password

Dres
Avatar billede maniacdog Nybegynder
04. oktober 2000 - 13:18 #13
Kort og godt.
CC må ha medsendt dig nogle papirer eller i det mindste nogle informationer omkring

DNS
Gateway

Derudover skal du sætte din computer til og modtage en IP adresse.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
04. oktober 2000 - 13:20 #14
Hvis du siger at du kun har modtaget nogle manualer så må CC ha sørget for at routeren blev sat med en standard konfiguration, dvs. at du burde \"bare\" sætte den til, vente lidt (pga. den skal lige etablere en linje), sætte din IE op til og køre LAN og så burde det virke.
Ellers så skriv, jeg er villig til og hjælpe...
Avatar billede renny Nybegynder
04. oktober 2000 - 13:21 #15
du skal ikke ændre noget i opsætning på router
Avatar billede dres Nybegynder
04. oktober 2000 - 13:23 #16
Ok vil prøve at sætte min ip til at hente automatisk og køre IE guiden og vælge lan/lan

Og så vil jeg vende til bage hvis det ikke virker
Tak for hjælpen, snakkes ved imorgen

MVH
Dres
Avatar billede carpediem Nybegynder
04. oktober 2000 - 15:16 #17
Så vidt jeg husker, så er de manualer fra CC da ret udførlige. Når man har gjort hvad der står deri, så skal man på en eller anden adresse, som står i de papir du har fået. Her vælger du standard opsætning og routeren genstarter og vupti, så er du på internettet
Avatar billede mesterlars Nybegynder
04. oktober 2000 - 15:24 #18
Du skal ikke bruge brugernavn/passworded for at etablerere din forbindelse.

De skal først bruges når du sætter din email-konto op osv.
Avatar billede jones Nybegynder
04. oktober 2000 - 15:56 #19
Lytter lige med om der kommer et endeligt svar der virker !

Venter selv på adsl 512/512.

dres >> hvor lang tid måtte du vente ????
Jeg har ventet siden juni og mener bare ikke at det kan være helt rigtigt !
Avatar billede dres Nybegynder
04. oktober 2000 - 15:58 #20
Hej Jones
Ca 7 uger for den lille 384/128

Dres
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. oktober 2000 - 16:04 #21
Min 1-meg modem skal jeg bare sige at den automatisk skal have tildelt en IP-adresse ... så virker det hele, også DNS ....

Og som sagt, så skal IE stå til at bruge LAN og ikke modem
Avatar billede dres Nybegynder
05. oktober 2000 - 07:07 #22
Ringede ind til CC igår for at få support
Der fik jeg at vide at jeg ikke helt var koblet op og at det gerne skulle vikre iaften

Dres
Avatar billede dres Nybegynder
05. oktober 2000 - 07:08 #23
Men i skal have tak for hjælpen :-)

Dres
Avatar billede maniacdog Nybegynder
05. oktober 2000 - 08:03 #24
Det var så lidt.
:)
Avatar billede jones Nybegynder
05. oktober 2000 - 08:38 #25
Det var da noget skidt noget Tingene skal da virke nå man får sit udstyr. Det kan da ikke være rigtigt at man skal ringe selv fpr at få at vide at det først virker 2 dage efter og man sidder selvfølgelig onstallere alt udstyret lige nå man har fået det tilsendt og så  aner man ikke hvorfor at skidtet ikke virker. CC burde havde vedlagt et brev eller ringet ang. dette.
Avatar billede dres Nybegynder
05. oktober 2000 - 08:40 #26
Ja der ville ha været det mindeste de kunne have gjort :-)

Dres
Avatar billede jones Nybegynder
05. oktober 2000 - 12:45 #27
Cybercity har annuleret min oprettelse adsl ØV ØV !!!
Avatar billede dres Nybegynder
05. oktober 2000 - 12:48 #28
Prøv Teledanmark de bruger telefonlinjen

Dres
Avatar billede jones Nybegynder
05. oktober 2000 - 13:12 #29
Yes også min tanke !
Men det var nu routeren jeg var ude efter ! men den kan jeg så bare selv købe !
Avatar billede dres Nybegynder
05. oktober 2000 - 13:17 #30
;-)

Dres
Avatar billede jalle Nybegynder
06. oktober 2000 - 00:44 #31
>> jonas prøv hos wol