Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2000 - 05:52 Der er 7 kommentarer og
5 løsninger

Køb af bærbar

Jeg overvejer at købe min første bærbar.
Den skal erstatte min pc derhjemme.
Kan nogen hjælpe mig ?
Jeg har kig på DELL\'s nyeste Inspiron 8000.
Men hvilket mærke er bedst eller hvilke skal man holde sig fra ?
Prisen spiller ikke den store rolle.
Hvad betyder noget er batteritid.
Adgang til internet
Der skal være brænder inst.

Kan man få en med tlf. indbygget ?

Jeg har nok flere spørgsmål.
Men det var hvad jeg lige kunne finde på her & nu.

Avatar billede powell Nybegynder
04. oktober 2000 - 08:11 #1
Den med indbygget telefon findes ikke, men en WAP mobil med brænder kunne måske være den rette løsning, ved dog ikke om den findes.

Jeg vil give dig ret i at det er et must at havde en bærbar, med god batterier og cd-drev er det minimale man skal sørge for. Derudover vil jeg mene at minimum 32 MB RAM burde være det absolutte minimum.

Hvis det skal være en mærkevare pc, så husk at tjekke de speciale garantiordninger der findes...

Hvis du skal havde en løsning med god standby tid, skal der være en model som evt. kan rumme flere batterier.

Jeg ved at Compaq og IBM har langceret enkelte modeller, med mulighed for flere batterier, CD-rom/brænder skal dog købes i en løsning ved siden af, evt. som en minidock løsning.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
04. oktober 2000 - 09:51 #2
Tjaa, men kan jo ikke undlade at anbefale Asus...
L8400 :o))
192MB ram og lidt andet guf (650/700MHz Mobile P3)
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. oktober 2000 - 10:47 #3
Jeg har en DELL Inspiron 7500 Pentium3, 256mb ram, 18gb disk, 15\" skærm der spiller en milion. Du kan få intern DVD, CD brænder, eller CD/Disk combodrev til den. Der er plads til 2 batterier (men så skal du tage CD\'en ud)

DELL er til dato den bedste bærbare jeg har haft i hænderne, og til en pris der ligger under både Compaq og IBM.

/ Lars

PS. Dell er de eneste der leverer en opløsning på 1600*1200 på deres nye bærbare :)
Avatar billede slashman Nybegynder
04. oktober 2000 - 10:56 #4
Jeg har haft min Dell Inspiron 3000 i 2½ år og vil köbe DELL bärbar igen.
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. oktober 2000 - 11:16 #5
Skifter snart min IBM maskine ud med en DELL Workstation...
Avatar billede fido82 Nybegynder
04. oktober 2000 - 20:04 #6
med hensyn til telefonen, har nokia lavet en du bare kan smide direkte i PCMCIA, og der er blot en lille antenne ude fra kortet....
Har kun hørt godt om kortet (finder lige en url)
Avatar billede fido82 Nybegynder
04. oktober 2000 - 20:12 #7
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2000 - 01:43 #8
I skal alle have mange tak. Det tyder på det er Dell jeg skal ha\' fat i.
Det var jo så også den jeg kiggede på.
Den der nokia ting havde jeg faktisk læst om.
Men nu ved jeg så hvad den kan bruges til  :-)
Jeg kender en der arb. hos ICL.
Jeg ved de bl.a. sælger fujitsu (staves sådan?).
Hvad synes i om den?
Avatar billede region Nybegynder
11. oktober 2000 - 14:30 #9
kender ikke bærbare fujitsuer, men desktop pc\'erne er ikke særlige stabile såfremt du vil bruge netværksapplikationer på denne..
Avatar billede region Nybegynder
11. oktober 2000 - 14:31 #10
øøhh..
så kan man jo overføre denne erfaring til deres bærbare pc\'ere....
Avatar billede henrikdahl Nybegynder
15. november 2000 - 23:15 #11
Køb en IBM ThinkPad A21p og tilkøb IBM CD RW drev + 256 MB. Her får du både modem med telefonfunktion og alt det andet. Så kan det ikke blive meget bedre.
Jeg har en 770X, og den har indbygget telefon fra starten af, incl. CLI, telefonsvarer og alt muligt andet vha. MS Telephony, så du kan også selv programmere telefonen, hvis du vil.
Så slipper du også for den billige plastic følelse, der følger med f.eks. DELL og andet discount skrammel.
Avatar billede region Nybegynder
16. november 2000 - 08:05 #12
Ja hvorfor ikke gå helt amok.....!!!!

Jeg har en IBM thinkpad T-20 700 Mhz med alt tilbehør incl. 6 X DVD drev....

Kører kanon men koster også en krig...