Avatar billede sunce Nybegynder
25. oktober 2002 - 19:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

IBM, Compaq, Dell, Fujit. ?

Jeg skal til at købe en bærbar comp. men er i tvivl hvad jeg skal vælge jeg har fået fire tilbud men vid ikke hvad er bedst at vælge.

1.
IBM A22m, P3-800 Mhz, 384 Mb ram, 20 GB, TFT 15.1", internt 100 Mbit netværk, dvd, som ny, 9 mdr. restgaranti, 3 mdr. gl., windows 2000 licens, orig. emball 9.600,-

2.
Compaq 17XL470, 700 Mhz, 256 Mb ram, 15 GB, Skærm: 14,1TFT, Netkort: 10/100MBit , Grafikkort: 8Mb OpenGL, Andet: DVD, to års totalgaranti. Nypris: 20.000kr 6.500,-

3.
Dell Inspiron 2500, 900 MHz, 256 Mb ram, 20 Gb HD, int.brænder/netkort/modem, taske, oplader, 12.2" skærm, 8 mdr., lidt brugt 7.800,-

4.
Fujitsu Amilo, 1000 Mhz, 128 Mb ram, 10 GB, Amilo D6100 Org.emballage, 14"TFT, netkort, modem, taske, winME, Word2000, TV-OUT. 2xPCMCIA, 1 år 7.500,-

Hvad skal jeg vælge?
Avatar billede p2 Nybegynder
25. oktober 2002 - 19:23 #1
Fujitsu Amilo /m 128 extra ram!

Den har flest Mhz (hvilken CPU?) og den er billiges.

IBM er mit valg nr. 2
Avatar billede sunce Nybegynder
25. oktober 2002 - 19:38 #2
er den der compaq alt for $$$ el...?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
25. oktober 2002 - 20:02 #3
kig lige ugens tilbug i ALDI P4 2,5 Ghz til rimelig penge og med en masse lir
Avatar billede kraka Nybegynder
25. oktober 2002 - 20:29 #4
Du har altså 3 års carry in garanti på IBM maskinen. Det kan du udvide til 3 år onsite for 1700 kr.
Avatar billede -simon- Nybegynder
25. oktober 2002 - 21:16 #5
Jeg ville vælge IBM'en. IBM er bare bedst til bærbare.
Avatar billede kraka Nybegynder
25. oktober 2002 - 22:05 #6
Hvis du ikke kan få ALDI's til 13.500 skal du vælge IBM på grund af reparationsmulighederne og at de derfor holder prisen bedst.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
28. oktober 2002 - 16:06 #7
Helt sikkert IBM...

Totalgaranti er fint bortset fra at det som regel kun gælder køberen... DVS den bortfalder hvis køber videresælger maskinen til dig! Læs evt betingelserne omkring overdragelse af forsikringen...

Jeg vil ikke anbefale ALDI's notebook... Den er godt nok hurtig, men den benytter også en standard P4 CPU, hvilket vil sige at den sluger strøm så det batter og den bliver grumme varm. For at køle processoren, kører køleren også hele tiden, hvilket gør den unødvendigt støjende.
Avatar billede kraka Nybegynder
28. oktober 2002 - 17:04 #8
>>aaa> Fabriksgarantien på 3 år på IBM thinkpads følger maskinens serienummer. Man kan slå op på internettet og se hvor lang garanti der er tilbage på alle maskiner. Du har helt ret i dine betragtninger angående ALDI's maskine, men mange bruger sjældent en bærbar på batteri. De har den for at kunne have den med forskellige steder hvor der så køres på 220 V.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
28. oktober 2002 - 20:15 #9
>Fabriksgarantien på 3 år på IBM thinkpads følger maskinens serienummer.
>Man kan slå op på internettet og se hvor lang garanti der er tilbage på
>alle maskiner.

?

> Du har helt ret i dine betragtninger angående ALDI's maskine, men mange
> bruger sjældent en bærbar på batteri. De har den for at kunne have den
> med forskellige steder hvor der så køres på 220 V.

Korrekt, men netop støj og varmegenerne kan være ret voldsomme når der sidder en desktop CPU i! Jeg har læst at et tysk computerblad ligefrem advarede folk imod at købe den nævnte model efter at have testet den i 30 dage.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
20. april 2004 - 18:36 #10
lukketid