Avatar billede kondi.koder Nybegynder
25. oktober 2002 - 16:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kompilering af xfree86

Hejsa !!

Jeg vil gerne vide hvordan jeg kompilere xfree86.

- kondi.koder :-)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
26. oktober 2002 - 12:27 #1
hvorfor vil du dog kompilere det selv?

apt-get install er din ven....

kig her: http://debianguiden.dk/dists/stable/html/opsaetning-xfree86.html

hvis du ikke ved, hvordan man kompilerer, så tror jeg det er en meget stor mundfuld at kaste sig over at kompilere xfree86... den er svær at få kompilet ordentlig...
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
26. oktober 2002 - 13:46 #2
Hejsa !

Jeg ved godt at apt-get er min ven. Men jeg skal altså ha' fundet ud af hvordan man kompilere, da jeg sidder med et s3 trio kort som ikke er understøttet i debians xfree86 version.
Så medmindre du kan fortælle mig hvordan jeg får min s3trio kort til at virke, så kan jeg ikke bruge dit svar til noget.

- kondi.koder :-)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
26. oktober 2002 - 14:32 #3
S3trio er et sutkort... ligesom alle andre S3-kort... få fat på et andet...

på xfree86's side skriver de

4.2.0:

    Support (accelerated) for the 964 (revisions 0 and 1), 968, Trio32, Trio64, Trio64, Trio64V+, Trio64UV+, Aurora64V+, Trio64V2, and PLATO/PX is provided by the "s3" driver (however, only models using the IBM RGB 524, Texas Instruments 3025, or an internal TrioDAC RAMDAC chip are supported). Support (accelerated) for the ViRGE, ViRGE/VX, ViRGE/DX, ViRGE/GX, ViRGE/GX2, ViRGE/MX, ViRGE/MX+, Trio3D and Trio3D/2X is provided by the "s3virge" driver. Support (accelerated) for the Savage3D, Savage3D/MV, Savage4, Savage2000, and SuperSavage, is provided by the "savage" driver. Support for the other S3 chipsets has not yet been ported.

kører du unstable? i så fald skulle du gerne have den nyeste xfree86, som i følge deres egen siden understøtter dit kort... jeg tvivler på, at det er debian, der har lavet noget, som gør at dit kort ikke virker... jeg er ret overbevist om, at det vil være spild af tid at kompilere xfree86 selv...
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
26. oktober 2002 - 21:59 #4
Hejsa !!

Well, nu forholder det sig sådan at jeg dels ønsker at lære at kompilere xfree fordi det vil sætte mig istand til at rodde med nogle af de ting, som jeg skal bruge hvis kortet skal virke.
For det andet, så vil jeg gerne lære at kompilere det, af generel interesse - jeg er ikke helt newbie mere.

- kondi.koder :-)
Avatar billede infophreak Nybegynder
03. november 2002 - 03:04 #5
Linux and Main har lige haft en artikel om emnet: http://www.linuxandmain.com/modules.php?name=News&file=article&sid=245
Det er vist ikke for folk, der ikke har godt med hår på brystet og/eller et godt solidt UNIX-admin skæg :)
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
02. december 2002 - 20:52 #6
-lukker