Avatar billede opelfreak Nybegynder
25. oktober 2002 - 16:22 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

DMA, IRQ , I/O

Hej

Jeg skal skrive om hvad DMA IRQ og I/O hvad det er. Er der nogen som kan hjælpe eller kender en side hvor det står beskrevet. HASTER
Avatar billede ebe Praktikant
25. oktober 2002 - 17:04 #2
i siderne ovenover er der en fin dma forklaring. her irq
irq står for Interrupt ReQuest. Computeren bruger sine 16 interruptlinier til at påkalde sig processorens opmærksomhed, f. eks. når du indtaster et tegn. tastaturet sender en irq1 til processoren, som så afbryder det den er i gang med og lytter til tastaturet
Avatar billede opelfreak Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:12 #3
TIL EBE:

KAY hvis der er en god forklaring må du godt finde det og kopier det og ligge det i en besked til mig hvis du kan finde en masse om de 3 ting så kan du jo få de point jeg skal jo skrive omkring en ½ side om hvert ting
Avatar billede ebe Praktikant
25. oktober 2002 - 17:46 #4
jeg har kigget lidt rundt, der står en utrolig masse om i/O (input/output) på nettet, men det er svært at finde en fornuftig omfattende forklaring. jeg har set begyndelsen til en på encyclopedia brittancia http://www.britannica.com/. men for at se den skal du tilmelde dig et 72 timers gratis medlemsskab.
Avatar billede opelfreak Nybegynder
25. oktober 2002 - 18:14 #5
TIL EBE:

Kan du hjælpe med at finde noget som jeg kan bruge for det haster nemlig.

Bare skriv hvis du finder noget du kan jo bare skrive det i en besked her så kan jeg se det men det skal være på DANSK ikke engelsk
Avatar billede ebe Praktikant
25. oktober 2002 - 19:05 #6
Avatar billede opelfreak Nybegynder
25. oktober 2002 - 19:06 #7
JA den side har jeg set men den brugte jeg sidste gang jeg skrev om det... har du andre sider hvor det står beskrevet.?
Avatar billede ebe Praktikant
25. oktober 2002 - 19:07 #8
Avatar billede opelfreak Nybegynder
25. oktober 2002 - 19:09 #9
Hvad skal jeg med det andet.?
Avatar billede ebe Praktikant
25. oktober 2002 - 19:09 #10
Avatar billede opelfreak Nybegynder
25. oktober 2002 - 19:11 #11
Andet det må godt være sådan noget lige som det der står på den side: http://www.arent.dk/windows98/hardware/ioomr/ioomr.html
Avatar billede ebe Praktikant
25. oktober 2002 - 19:12 #12
der er en masse gode artikler her i pc world, prøv selv at søge efter emnerne i søgemaskinen oppe til venstre
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=4
Avatar billede opelfreak Nybegynder
25. oktober 2002 - 19:15 #13
JA men har du andre sider det haster
Avatar billede ebe Praktikant
26. oktober 2002 - 22:27 #14
gider du være sød at acceptere eller afvise svaret?
Avatar billede opelfreak Nybegynder
26. oktober 2002 - 22:30 #15
med hvad
Avatar billede ebe Praktikant
26. oktober 2002 - 22:34 #16
du kan enten avise mine svar, acceptere dem så jeg får point eller lukke spørsmålet ved selv at sende et svar og tage dine point retur
Avatar billede opelfreak Nybegynder
27. oktober 2002 - 12:24 #17
Jeg har jo ik fået det jeg leder efter jo
Avatar billede ebe Praktikant
27. oktober 2002 - 14:32 #18
jeg troede du var færdig. men så skal du jo heller ikke lukke :-)
men alt det jeg fandt her fandt jeg med ixquick, og der er en del mere ude på nettet....
Avatar billede opelfreak Nybegynder
27. oktober 2002 - 18:46 #19
kay er det et program.?
Avatar billede ebe Praktikant
27. oktober 2002 - 18:58 #20
det er en metasøgemaskine, d.v.s. at den deler spørgsmålet ud til andre søgemaskiner, sorterer dem efter relevans og giver dig måske 20 svar i stedet for 200. på den måde får man ikke så meget skidt med. brug den danske udgave og lidt fantasi med søgeudtrykkene, så kan du godt finde lidt.

url er    http://ixquick.com/dan/
Avatar billede ebe Praktikant
27. oktober 2002 - 19:09 #21
hvis du klikker på "hjælp til søgning" finder du ud af hvordan du gør søgningen mere effektiv. når du er nået frem til en hjemmeside og hurtigt vil se hvor dine søgeord står i teksten, klikker du på "rediger", "søg(på denne side). held og lykke :-)