Avatar billede intel4004 Novice
25. oktober 2002 - 14:13 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Udskiftning af harddiske

Jeg et et problem med min nuværrende harddiske - de støjer. Jeg har en ældre maxtor 30GB 7200rpm og en 100GB WD'er 7200prm. Jeg er usikker på hvilken men en af dem har motorproblemer og WD'eren piver højfrekvent. Jeg skal altså have dem udskiftet og har tænkt på at købe en 60GB og 80GB Seagate Baracuda IV med disse fluid-kuglelejre(eller hvad det er).

Men kan jeg være sikker på at disse modeller ikke udsender denne irreterende højfrekvente piven?? I kender godt den piven som egentlig ikke har en lyd - og lige knap kan høres. F.eks. hvis man har et ældre fjernsyn stående på AV kanalen uden noget signal...
Enten det - eller også er jeg skizofren :)

Hvad med maxtors fluid modeller - er de ligeså stille som seagates??

Intel4004
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:16 #1
Både Maxtor og Seagate diskene er (efter min mening) meget lydløse.
Avatar billede matsuri Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:18 #2
Det kan du heller ikke!!!, men hvis du vælger HDD med fluid-kuglelejer, kan du næsten være sikker på at du ungår den lyd, men prøv at kigge på http://www.studiedata.dk/product.asp?product=94&page=1, disse ting ville også hjælpe meget, jeg bruger dem selv.
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:19 #3
Hvis du stadigvæk har problemer med støj, så er det en mulighed at installere disken i en Slient Drive (http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374657902)
Avatar billede chalde Seniormester
25. oktober 2002 - 14:19 #4
Har 40 gb Seagate Baracuda IV med fluid... siger næsten ingenting...
Avatar billede intel4004 Novice
25. oktober 2002 - 14:19 #5
tdamgaard> Er du en dag over 40?? Har en fornemmelse af at man mister sansen for disse højfrekvente lyde jo længere man kommer op i alderen :)
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:20 #6
Ja, Noise Control's NoVibes (antiresonansramme til harddiske) er også et godt valg, men den tager ikke alt støj ligesom Silent Drive.
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:24 #7
intel4004: Nej, jeg er ikke i nærheden af 40.  :-)
Jeg har selv Maxtor 80GB Fluid diske (monteret i NC NoVibes) installeret i mit tower sammen med NoiseKiller kabinetlyddæmpningsplader.

Jeg tror faktisk, at jeg vil anbefale, at du starter med at installere kabinetlyddæmpningsplader. Og hvis du stadigvæk kan høre dine diske, så går du videre til Silent Drive.
Avatar billede intel4004 Novice
25. oktober 2002 - 14:39 #8
tdamgaard> Hehe...jeg har skam et NC Kabinet med sådan nogle plader installeret, men jeg synes alligevel jeg kan høre min 100GB harddisk pive. Jeg har dog denne ene sideplade afmonteret for tiden da det hele bliver en smule for varmt efter jeg har fået nyt grafik-kort...

Ang. disse NC NoVibes har jeg hørt at man pludselig kan opleve at det siger klang og så er elastikerne mørnet og sprunget og ens harddisk er "faldet ned" i bunden af 5,25" pladsen...

Intel4004
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:10 #9
Nåh, men du skal vist have lidt mere luft indtag/udsug i dit kabinet.
Og ja... en elastik mørner, men det tager vist 1 år eller 2.  :-)

Hvis kabinetlyddæmpningsplader hjælper, så prøv med et Silent Drive.
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:11 #10
Jeg mener selvf... "Hvis kabinetlyddæmpningsplader IKKE hjælper, så prøv med et Silent Drive."
Avatar billede intel4004 Novice
01. november 2002 - 09:59 #11
Ok - jeg nupper et par 80GB Seagate IV...:)