Avatar billede webwally Nybegynder
25. oktober 2002 - 13:45 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

Repair Windows XP!!!

Hey

Min computer er lige begyndt på at starte med den blå skærm hvor der står "Unmoutable boot drive" eller lign.

Jeg prøvede så at boote op fra XP-cd'en, og i installationen vælger jeg så "Repair"-tingen, men så går den blot ud i en konsol, hvor jeg ikke aner hvad jeg skal gøre!?!
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
25. oktober 2002 - 13:49 #1
Vælger du den anden gang den kommer?
Du vælger inst. første gang du får beskeden anden gang du ser den vælger du R
Avatar billede webwally Nybegynder
25. oktober 2002 - 13:50 #2
Ok, altså første gang når den spørger (hvor man også kan vælge R), skal jeg bare tage alm. installation så?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
25. oktober 2002 - 13:54 #3
yes det nemlig rigtigt og anden gang der kommer en nblå skærm med samme valg så tager du R og så sætter du dig tilbage i stolen og følger med på skærmen
Avatar billede webwally Nybegynder
25. oktober 2002 - 13:56 #4
Nu, har jeg lige prøvet, men der kommer så vidt jeg kan se vidst kun 1 skærm!?
Avatar billede crazypaki Nybegynder
25. oktober 2002 - 13:57 #5
Det eneste du skal gøre er,Skriv:
CHKDSK i konsollen, og så vil den begynde at reparere din computer!
Avatar billede webwally Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:06 #6
crazypaki: den skriver når jeg skriver CHKDSK i konsollen: "Enheden har 1 eller flere uoprettelige problemer" (eller lign.), når jeg prøver at skrive "Dir", skriver den "Fejl i mappeoptælling"!!!
Avatar billede chalde Seniormester
25. oktober 2002 - 14:11 #7
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:16 #8
Hvis der virkelig er problemer af massiv størrelse, så er der vel kun tilbage at starte helt forfra med at /:fdisk, så er du sikker på at ingen fejl bliver slæbt med over.
Avatar billede webwally Nybegynder
25. oktober 2002 - 19:06 #9
chalde: virkede ikke...

nordicwolf: jeg har meget som ikke må blive slettet på disken... ikke andre forslag?

hvad vil der ske hvis jeg bare går ind og tager en normal installation, oven i den jeg har i forvejen?
Avatar billede webwally Nybegynder
26. oktober 2002 - 18:47 #10
Point for hjælpen, selvom at det ikke nåede frem til noget...
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
27. oktober 2002 - 08:15 #11
Ikke hvis du ikke kan komme videre end det vi er nu, så ville jeg prøve at flytte min HD til en anden maskine og derfra tage de data jeg skulle bruge.
Jeg ville måske også forsøge noget i retning af:
Installere en ny HD og derpå insteallere XP, derefter hente de data jeg skulle bruge, og i fremtiden altid tage báckup af mit arbejde på en anden HD eller andet medie, noget i stil med at brænde det på en CD-RW