Avatar billede car Nybegynder
25. oktober 2002 - 10:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ved deling af printer, bliver der sendt et dokument til print

Der er oprettet en shared printer (oki 6ex) på en Xp home sp1.
Efter et stykke tid, eller ved opstart, bliver der automatisk sendt et dokument: "Lokalt bagudkompatibelt dokument" til printeren fra xp maskinen. Det er ikke muligt at læse dette.
Maskinen der skal bruge shared er en Me.
Printet bliver kun sendt når printeren bliver shared?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. oktober 2002 - 10:47 #1
Hmm - det har jeg aldrig hørt om før.

Men har du tjekket for virus? - BugBear virussen laver jo netop nummeret med at skrive sin egen kildekode ud på printere den finder.
Avatar billede car Nybegynder
25. oktober 2002 - 11:12 #2
Der køres norton (altid opdateret), men jeg vil teste for vira!
Avatar billede car Nybegynder
25. oktober 2002 - 12:59 #3
Jeg har søgt efter bugbear, den var der !!
Mange tak.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. oktober 2002 - 13:48 #4
Ja, den har godt nok været om sig.

I min omgangskreds hjælper jeg mange med PC´ere og virus. Jeg er stødt på ca. 2 pc´ere om året med virus de sidste par år. Men inden for den sidste måned har jeg haft 8 tilfælde af Bugbear - og det er nok ikke de sidste.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:39 #5
prøve med at hente en nye driver der er kompatibel med xp
ellers nemt måde at finde fejl på ved at finde event id nr. applikation log filer så kan vi bedre trace problemet, jeg har godt nok aldrig hørt om før.
Avatar billede car Nybegynder
25. oktober 2002 - 22:57 #6
Jeg kendte installationen på Me'eren, jeg satte nettet op, og konstaterede der var norton på Xp maskinen, med liveupdate. Det jeg ikke opdagede var det var norton utilities - ingen antivirus!
Du har ret i der er en stigning i vira nu, stadig en del klez, men jeg har også renset 2 for Opaserv.