Avatar billede dreadnought Nybegynder
24. oktober 2002 - 21:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

'/exchange' forsvundet.

Efter jeg satte IIS 4.0 til at håndtere to domæner, så ignorerer den alle udefra request på /exchange. Jeg får "HTTP Error 403 - Forbidden".
Åbner jeg '/exchange' lokalt på serveren, så er der ingen problemer.
Jeg vil helst undgå en reinst af Exchange5.5.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. oktober 2002 - 21:48 #1
Hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt så har du haft en exchangeserver kørende og installeret Outlook Web access med IIS. Nu har du så fjernet exchange og forvendter at tilgangen til mail fra en browser gennem http://servernavn/exchange stadig virker.

Det gør det ikke, du er nødt til at have exchange for at folk kan tilgå mail med outlook web access, med OWA installeret er /exchange mappen ikke en almindelig web mappe, den tilgås med exchange som intermedier og dermed kræves det at du har den til rådighed.

Du kan afinstallere OWA og exchange og så oprette en mappe du kander exchange på din webserver, men det tjener ligsom ikke formålet vel?
Avatar billede dreadnought Nybegynder
24. oktober 2002 - 22:21 #2
Exchange er ikke afinstalleret. Det funker fint når jeg åbner 'localhost/exchange' eller 'domæne.dk/exchange' lokalt på serveren.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. oktober 2002 - 22:55 #3
Så havde jeg misforstået dig. Du har et rettighedsproblem, prøv at kontrollere rettighederne på /exchange. Brugeren ISSuser_servernavn skal have rettigheder (skrive og læse)
Avatar billede dreadnought Nybegynder
24. oktober 2002 - 23:45 #4
hehe Det viser sig at jeg havde fjernet default.asp fra documents-listen samtidig med at jeg tilføjede de ekstra domæner. DOH!!! Så her er lige 60 gratis point til din "lille" samling.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. oktober 2002 - 20:18 #5
Damm !! den havde jeg aldrig gættet, men takker for point.

Nu er jeg jo soldat, så jeg skal spørge. Du ved vel hvorfra dit brugernavn stammer?? ikke??
Avatar billede dreadnought Nybegynder
06. juni 2005 - 21:50 #6
Jo, en krigsskibsklasse.

Jep, det var et lidt forsinket svar.