Avatar billede tipsen Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:12 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Køb af CD-R - hvor, hvilke og hvor meget?

Hej eksperter

Mit lager af brændbare CD-skiver er ved at skrabe bunden og jeg kigger derfor lidt efter hvor jeg skal købe nye henne - de er jo ved at være lidt smådyre her i Danmark, så udlandet er oplagt!

Jeg vil gerne betale for en kvalitet, så jeg ikke har problemer med defekte cd'er - de skal bare virke! Desuden skal nogle af skiverne være kompatible med den nye Yamaha brænder, som kan tatovere CD-skiverne på oversiden!!

Mine spørgsmål er så:

Hvor skal jeg købe henne? (Sverige, Tyskland, England eller...)

Hvilke? (fornuftig kvalitet + yamaha kompatible!)

Hvor meget skal man give? (vil købe ca. 100-200 skiver i alt!)
Avatar billede riversen Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:14 #1
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:14 #2
Følger lige med...
Avatar billede whatever Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:19 #3
http://www.nierle.de/ har vist en konto i dk, så man kan overføre beløbet til dem.
Avatar billede riversen Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:22 #4
exp-ralle: til info kan man bare trykke udfør hvis du vil abonnere på spørgsmålet...du behøver ikke lavet et indlæg
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:37 #5
Er selv faldet over:

http://www.cd-rmedia.co.uk og http://www.cdr-by-mail.co.uk

hvor fragten på sidstnævnte dog er helt vanvittig!
Avatar billede carstengp Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:46 #6
til gengæld er skiverne da vanvittigt billige :-)
Avatar billede rally Nybegynder
24. oktober 2002 - 20:08 #7
Dyre i DK........?????
Du sku´ sgu skamme dig. Vi sælger CD`er til under 4,-, så lad mig se dig købe 100 stk. i udlandet billigere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. oktober 2002 - 20:08 #8
tipsen> kan du ikke smide et link til din brænder? Den lyder for vild! ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. oktober 2002 - 20:09 #9
rally> hvem er vi?
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2002 - 20:10 #10
rally> Godt klaret når man betænker den faste afgift der er på CD'er.

Men i er måske smuglere?
Avatar billede pfp Nybegynder
24. oktober 2002 - 20:10 #11
rally -> Jeg kan da sagtens vise dig et sted i udlandet hvor man kan finde dem billigere end 4,-. Jeg kan f.eks. købe i England til 2,68 kr./stk. incl. fragt!
Avatar billede pfp Nybegynder
24. oktober 2002 - 20:13 #12
Nå til spørgsmålet. Jeg syntes du skal købe dem i England. Køb evt. sammen med et par kammerater. Det gjorde jeg, vi købte 500 stk. og så fik vi dem til 2,68 kr./stk. incl. fragt. Det er 80 min cd-r og jeg må sige at de virker upåklageligt selv med min billige Lite-On brænder. Vi købte hos http://www.cdr-by-mail.co.uk

Godt nok er fragten dyr, men cd'erne er til gengæld så også så billige at det stadigvæk sparker røv!

/peter
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. oktober 2002 - 20:17 #13
rally: De CD-R skiver jeg har fundet her i DK koster fra 8-12 kroner - hvor kan jeg få dem til 4 kr? Det ene sted jeg linkede til ovenfor har 80min CD-R skiver til 11p, hvilket er ca. 1,32 kr pr skive - plus fragt!

john_stigers: Jeg har (desvæære) ikke omtalte brænder endnu, men påtænker at anskaffe den - du kan læse mere om den på http://www6.tomshardware.com/storage/02q3/020927/index.html, http://www.yamaha.co.jp/english/product/computer/extra/products/crwf1/index.html og http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1274717930
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. oktober 2002 - 20:19 #14
...ups... - kom til at acceptere i stedet for kun at smide en kommentar - håber ikke der er nogen udover pfp som forventede point... :-/
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. oktober 2002 - 20:19 #15
pfp: Hvor meget måtte du slippe i fragt for de 500 skiver og hvilket valgte du at købe?
Avatar billede pfp Nybegynder
24. oktober 2002 - 20:23 #16
2 sek. skal lige finde fakturaen
Avatar billede pfp Nybegynder
24. oktober 2002 - 20:26 #17
Jeg skriver det lige som det står på min faktura.

500 cd's        £63,83
Shipping        £32,45
VAT              £16,84

Total            £113,12

Jeg valgt at købe dem der hedder BulkPaq 80 min.
Avatar billede pfp Nybegynder
24. oktober 2002 - 20:29 #18
De BulkPaq jeg snakkede om kan du se hvis du ruller lidt ned på denne side:
http://www.cdr-by-mail.co.uk/acatalog/CDR_By_Mail_Professional_CDR_6.html
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
25. oktober 2002 - 12:58 #19
Jeg køber selv i Citti Market i Lübeck i Tyskland www.citti.de, her kan man bla. købe 700 MB CD-R medier til 3.20 Kr. mediet, det er en spindel med 25 stk i, de har også 800 MB og 900 MB medier der. Og så er der jo det at det er et kæmpe marked med alt muligt + at der også samme sted ligger et stort indkøbsmarked a la dagrofa der, hvor almindelige mennesker kan handle alt lige fra kød, slik, møbler, parfyme til medier, sodavand, øl, spiritus og meget andet, dog skal man lige huske på hvad man må tage med over grænsen, og husk nu passet, jeg plejer gerne at tage over grænsen i Padborg, derfra er der ikke så langt dertil, og der er ikke lagt ekstra oveni som i det indkøbscenter man kører forbi hvor busserne lægger til med 1-dags turisterne, og lidt derfra ligger der også en købmand der hedder Calle som også er billig ....

Håber det kan hjælpe nogen ....

/ Sweet1
Avatar billede kasper1000 Nybegynder
06. maj 2003 - 20:38 #20
hey hvor meget er 1 £ det forstår jeg sku ikk' rigtigt..
ellers så tror jeg sku jeg ville have et par brandbære cder.. :d
Avatar billede pfp Nybegynder
06. maj 2003 - 20:42 #21
kasper1000 -> Hvor mange skal du bruge? Jeg har 100 stk. 80 min. i overskud.

Hvis du er interesseret kan du fange mig på e-mail peter@votus.dk eller MSN Messenger via samme e-mail adresse.
Avatar billede pfp Nybegynder
06. maj 2003 - 20:43 #22
Tilbudet gælder selvfølgelig også alle andre...

//UNDSKYLD FOR SPAM//
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. maj 2003 - 20:46 #23
pfp> 200 kr
Avatar billede pfp Nybegynder
06. maj 2003 - 20:47 #24
john-> for lidt..
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. maj 2003 - 20:50 #25
Avatar billede pfp Nybegynder
06. maj 2003 - 20:51 #26
Nej de ryger ikke for under 300.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. maj 2003 - 20:52 #27
Så glemmer vi det bare
Avatar billede pfp Nybegynder
06. maj 2003 - 21:07 #28
fint
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2003 - 22:30 #29
Man kan købe 100 stk 80 min fra www.nierle.de for 274 kr inkl. porto ;)