Avatar billede mmolsen Nybegynder
24. oktober 2002 - 18:24 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Webfirmaer og konkurrence.

Jeg leger lidt med tanken om at starte et webfirma sammen med en kammerat. Kunderne skal til at starte med være Håndværkere, butikker, sportsklubber og andre mindre firmaer.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om konkurrencen på markedet, og hvor bredt et behov der er fra de ovennævnte brancer.

Måske er der nogen som lige nu er inde på det marked, eller nogen som har været der, som kan svarer mig.

Morten
Avatar billede cwd Nybegynder
24. oktober 2002 - 18:26 #1
Personlige kontakter er nok det vigtigeste hvis det er de små du vil have fat i. Og dernæst skal du selvfølgelig lave kvalitets løsninger.....
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
24. oktober 2002 - 18:29 #2
Der er en milliard webdesignere der lige som dig henvender sig til de mindre erhvervsdrivende. Ingen tvivl om markedet er det, men ikke til jer alle sammen. Så kig på din egen virksomhed først og noget EFU:

Hvilke (E)genskaber har dit produkt, hvilke (F)ordele giver det dine kunder og hvilket (U)dbytte står dine kunder tilbage med efter at have købt dit produkt.

Mvh www.startfirma.dk :)
Avatar billede kane Juniormester
24. oktober 2002 - 18:31 #3
snakker du om designe websider?

så kan jeg sige dig at 99% af de svar du får er ca sådan her

" vi er ved at få lavet en hjemmeside, vores kontor dame's søn er god til sådan noget, så nej tak"
Avatar billede mmolsen Nybegynder
24. oktober 2002 - 18:33 #4
ja jeg har tænkt mig at det primært skal være pr. tlf og fremmødning. Og kvaliteten skal selvfølgelig være i orden. Det er nu mere om det overhoved kan betale sig at bevæge sig ind på markedet.

Det kunne godt være der var nogen der havde erfaring med hvor svært det er at skaffe kunder på det marked. Jeg kunne forestille mig at mange virksomheder har fået utallige opkald fra webfirmaer.
Avatar billede dmcn Praktikant
24. oktober 2002 - 18:38 #5
Ang. telefonopkald - så vidt jeg er oplyst, så må man ikke foretage opsøgende markedsføring jvf. markedsføringsloven. Altså, du må ikke ringe/maile/faxe/skrive til et firma og tilbyde dem ydelser hvis de ikke har henvendt sig til dig og udbedt sig information.
Avatar billede mmolsen Nybegynder
24. oktober 2002 - 18:40 #6
n0rmality: Tak for den oplysning.
Avatar billede tommyf Nybegynder
24. oktober 2002 - 18:42 #7
n0rmality >> Det gælder ikke for producentmarkedet, kun konsumentmarkedet.
Avatar billede cwd Nybegynder
24. oktober 2002 - 18:51 #8
nej det er rigtig det gælder vist ikke firmaer imellem, jeg modtager da som selvstændig en masse "lort" af direkte reklamer som jeg ikke har bedt om
Avatar billede coolstar Nybegynder
24. oktober 2002 - 18:58 #9
Jeg kan sige så meget at konkurrencen er meget stor. Mange firmaer gør den kæmpe fejl at de ikke har noget anderledes at tilbyde og derfor ikke overlever.

Find ud af om I kan tilbyde noget ekstra.
Overhold de forskellige w3c standarter i jeres produkter.
held og lykke...
Avatar billede mmolsen Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:10 #10
Jeg lader den lige stå lidt.
Men ellers tak for svarene, det bekræfter mange af mine ideer
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:15 #11
skaf jer en 2-3 kunder.. når i har lavet et website for dem, og der kommer løbende henvendelser så start et firma, ellers ikke.. bare mit råd.
Avatar billede mmolsen Nybegynder
24. oktober 2002 - 20:51 #12
Ja det tror jeg også er en god idé.

Lukker.