Avatar billede Celau Praktikant
24. oktober 2002 - 16:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

CPU-blæser larmer/kører ujævnt

Hej...
Jeg er den "lykkelige" ejer af en Athlon 1200 hvor CPU-blæseren støjer og kører ujævnt. Det virker dog som om  at det bliver lidt bedre mår maskinen er blevet "varm" (på den rigtigt måde altså).

Jeg kunne selvfølgelig give blæseren et pift VD40 i ny og næ, men jeg er ikke sikker på at det er den rigtige løsning ;->
Er der nogen i dette glimrende forum der har et forslag til hvordan jeg får den til at "opføre sig pænt".
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
24. oktober 2002 - 16:20 #1
Man kan smører lejerne med en lille smule smuldret/pulvoriseret blyantspids (det virker faktiskt). Forsøg endlig ikke med nogen former for olie, så går det først galt.
Simpelthen dryp en smule blyantspids ned i kuglelejet.
Alternativet er selvfølgelig at købe en ny blæser.
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
24. oktober 2002 - 16:20 #2
dryp=drys :-)
Avatar billede kraka Nybegynder
24. oktober 2002 - 17:06 #3
Helt sikkert køb en ny blæser. Det skal man ikke spøge med.
Avatar billede gertsen Nybegynder
25. oktober 2002 - 09:48 #4
Den rigtige løsning er at udskifte blæseren. Det kan betale sig at udskifte med en blæser af mærket "Parbst". Du kan iøvrigt se hvordan man gør i den sidste udgave af "Privat Computer"
http://www.privatcomputer.dk/
og
http://www.itsvar.dk/default.asp?mode=mainpage&location=artikler/artikel_info.asp&artikel_id=4179

Et alternativ er at købe en ny power supply.

Uanset om du vælger det ene eller andet, så husk at vælge noget støjsvagt.