Avatar billede helle_fred Nybegynder
24. oktober 2002 - 16:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp - Min mail er væk

Pludselig tilsyneladende uden nogen grund er min mail forsvundet. Jeg bruger netscape under Windows XP som pop3-klient og havde tre konti. Både kontoopsætning og al den mail, der ligger/lå er væk.

Forsøg på at importere kontoopsætninger og mail fra både Opera og Outlook er slået fejl. Ingen af dem kan finde opsætning eller mail'en.
Fejlen opstod efter at jeg havde genstartet pc'en efter at have installeret Software AG's Addabas database.

Jeg har scannet for virus med en opdateret Panda som ikke finder noget og jeg har prøvet at bruge systemgendannelse i Windows, men intet hjælper.
Avatar billede ebe Praktikant
24. oktober 2002 - 16:43 #1
din mail er nok ikke væk, den ligger et eller andet sted på harddisken. efter hvad jeg har kunnet læse mig frem til på nettet, ligger den i

C:\|Program files|Netscape|Communicator
det fandt jeg på følgende side
http://www.huntel.net/FAQs/invalidpagefaultMAIL.htm
Avatar billede helle_fred Nybegynder
24. oktober 2002 - 17:13 #2
Den virker ikke. Mail'en befinder sig formentlig(hvis den ikke er væk) et eller andet sted under "document and settings/applications/mozilla etc ..." under Windows XP. Den findes ikke under programmer/programme files, hvor Netscape heller ikke længere opretter en mappe, der hedder communicator. Men jeg skulle nok have oplyst, at det handler om Netscape 7.
Avatar billede larsvn Nybegynder
24. oktober 2002 - 17:49 #3
Jeg kender ikke Netscape mail, kun Outlook Express (og dens genvordigheder). OE har den pudsighed, at hvis den ikke kan finde sine mailfiler, opretter den blot en ny tom postkasse. Jeg har min postkasse liggende på et mounted drev, og hvis jeg åbner OE uden dette drev, så er fanden løs. Men løsningen under OE er blot at lukke programmet, og kopiere alle mailfiler på plads (med rettet stireference, men det er en anden sag), genåbne programmet, og så er alt på plads.

Dvs. at man blot skal genfinde sine mailfiler på disken, hvor de end er. Evt. på en (umandig?) backup :-) Du kan evt. søge hele harddisken efter passende filextension ?

Det kan være din Netscape mailbox kan reddes på samme måde. Og dine konti er vel hurtigt banket ind igen. Der er vel max. 10 oplysninger på hver ?

Og jeg tror du har ret mht. "Documents and Settings". Ligesom i W2K er alt brugerspecifikt, hvorfor alting efterhånden smides i D&S-træet. Så der ville jeg nok søge først.
Avatar billede helle_fred Nybegynder
24. oktober 2002 - 21:53 #4
Hov, jeg fandt det hos zif-Davies. Man kan installere Eudora, som i modsætning til Outlook, Opera m.fl. kan importere mail-mapper og filer fra Netscape - og derfra kan de hentes ind i alle andre mail-klienter.