Avatar billede damkjaer Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:17 Der er 37 kommentarer og
2 løsninger

HD er der / er der ikke?

Pc\'en slowede langsomt ned, for at gå helt død, strømforsyningen stod af - ny strømforsyning - boardet finder nu hd\'en (efter lang tænke pause) men kommer op med hd error.
Når jeg går videre (efter F1) er hd\'en der ikke?
Har prøvet på et andet board  - virker fint!
Hvad er der sket med det første board?
Avatar billede powell Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:26 #1
IDE controlleren er stået af...Det lyder mest sandsynlig. Byt lidt rundt og se om den kan køre på en den anden controller, ellers er det et nyt board du skal ha\'
Avatar billede damkjaer Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:31 #2
Hmm... det har jeg prøvet.. - men cd\'en kører fint på begge!
Avatar billede powell Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:33 #3
Og hdd\'en kører ikke på nogen af dem?
Avatar billede damkjaer Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:34 #4
nej...
Avatar billede gozar Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:35 #5
Prøv at gå ind i bios og lave en autodeteckt, af den(e) harddisk(e)
Avatar billede powell Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:37 #6
Tjek efter i din BIOS, om hdd\'en er slået fra der?

Og når du alligevel lige kommer derind så kør lige en factory values (eller hva normal indstillingerne end hedder)
Avatar billede powell Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:37 #7
-> Gozar du var hurtigere...
Avatar billede damkjaer Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:37 #8
har jeg også prøvet - men den finder hd\'en - men finder også fejl? - og efter F1 er den der ikke - kan derfor heller ikke finde den med fdisk.
Avatar billede powell Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:39 #9
Hvilken fejl?
Avatar billede damkjaer Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:40 #10
Jeg har sat bios til \"auto\" - den finder hd, efter lang tænke pause skriver den \"hd error\".
Avatar billede powell Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:41 #11
Gør den også dette med en anden hdd?
Avatar billede damkjaer Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:42 #12
har også prøvet at sætte bios til normal-indst. - hjælper ikke.
Avatar billede damkjaer Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:43 #13
- Har ikke prøvet med en anden hd.. - prøver lige - er tilbage i aften - det er min institutions pc ;o)
Avatar billede powell Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:45 #14
Prøv med en andens hdd, for at se om den også melder fejl her, hvis en anden hdd, kan køre i computeren er det hdd der fejler og ikke dit motherboard (selvom din hdd, virker i en anden computer) Hvis den også fejler med en anden harddisk så må det være dit nmotherboard der er noget galt med.

Du kunne prøve en BIOS opdaterinf, dette kunne måske hjælpe...
Avatar billede damkjaer Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:46 #15
Tak for hjælpen til jer begge! ;o)
Avatar billede gozar Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:55 #16
Jeg er ikke helt med! Fik du løst problemet?
Avatar billede gozar Nybegynder
03. oktober 2000 - 08:56 #17
powell>>Ja. De hurtiste fingre i westen. øhh scandinavien
Avatar billede damkjaer Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:00 #18
ja på en måde - jeg er blevet bekræftiget i at det formentligt er boardet der noget galt med - men jeg ku\' egentligt godt li\' at vide hvad årsagen til problemet var? - Eller skal jeg sætte det op som 1 nyt spørgsmål? ;o))
Avatar billede powell Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:00 #19
Nej problemmet er der stadig, da han lige skal afprøve lidt i aften, og ud fra det han kommer frem til i aften så ved han hvor problemmet er...
Avatar billede powell Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:01 #20
Et eller andet har slået din strømforsyning ihjeld, fandt du ud af grunden til hvorfor den døde?
Avatar billede damkjaer Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:01 #21
nej
Avatar billede powell Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:03 #22
Èn fejl på¨boardet kan jo godt havde forursaget en kortslutning som din Powersuply ikke kunne håndtere, så det kan også være motherboardet der er skyld i at din hdd, måske er døende...

Det kan også være en fejl i hdd\'en der var skyld i det hele, jeg tror du finder ud af det i aften...
Avatar billede gozar Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:04 #23
Hmm. Harddisken(e) er sat til LBA mode i bios, hvis den er støre end 2Gb, ellers slal du bruge normal mode.
Avatar billede damkjaer Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:05 #24
Ja.., men til da - 1000 tak!
Avatar billede gozar Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:05 #25
doh!! Derfor skulde den jo detecktere harddisken aligevel!!
Avatar billede damkjaer Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:06 #26
Det må jeg prøve - hd er 3,2GB.
Avatar billede damkjaer Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:07 #27
Et enkelt ? - hvordan kan i \"se\" kommentarerne så hurtigt?
Avatar billede gozar Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:07 #28
Det er bare mig der vrøvler!!!
Avatar billede gozar Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:09 #29
Det kan vi heller ikke. Vi skriver bare, og kåber på at komme først, så der er en lille sammenhæng i hvad vi skriver*g*
Avatar billede damkjaer Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:10 #30
Jeg er, som det sikkert er gået op for Jer! newbie - hvad betyder *g*?
Avatar billede powell Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:12 #31
*g* og *GG* betyder noget i retning af griner.
Avatar billede gozar Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:13 #32
Så galt er det nu heller ikke.. Og der har jo gæmt sig en newbirdy i os alle sammen engang.
Avatar billede powell Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:13 #33
Des flere G\'er der er, des hårdere er ens mavekramper!
Avatar billede damkjaer Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:14 #34
Tak - ha\' en fortsat god dag - arb kalder...
Damkjaer has left the bouilding... ;o)
Avatar billede powell Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:15 #35
newbie inden for kommunikatione i chat programmer måske...men da ikke i din computer, du ved da hvor BIOSEN er, og forlangte ikke at få den fjernet...
Avatar billede damkjaer Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:16 #36
*GG*
Avatar billede wolle21 Nybegynder
04. oktober 2000 - 18:31 #37
hvad gør man når ens bios godt kan finde en ny harddisk, men windows kan ikke finde den
Avatar billede damkjaer Nybegynder
04. oktober 2000 - 21:17 #38
Til wolle21 - hmmm jeg tror faktisk at denne session er overstået, men for at få svar på dit spørgsmål, vil jeg foreslå at du opretter det som \"nyt spørgsmål\" og afsætter nogle point.
Og hvis du så beskriver din pc - type/hvilken bios/hd mærke/størrelse og hvilken Windows version, så gør du de ser svarer en stor tjeneste ;o)
Avatar billede jhall Nybegynder
09. oktober 2000 - 11:26 #39
-->damkjaer

Fik du løst dit prob. ?

Ellers kan du finde en tråd hér, der måske kan hjælpe dig ;-))
http://www.ing.dk/konf/root/hvemhlp/html/2120.all.html