Avatar billede sarid Nybegynder
24. oktober 2002 - 06:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

JSP foerste trin

Jeg vil bare hoere, hvordan man faar JSP til at koere paa henholdsvis Windows og Linux.
Hvad skal man downloade?

Paa forhaand tak.
Avatar billede nicofrench Nybegynder
24. oktober 2002 - 06:25 #1
http://www.jspin.com
her kan man læse sig til en hel del...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2002 - 07:08 #2
Installer Resin fra www.caucho.com
Avatar billede disky Nybegynder
24. oktober 2002 - 07:08 #3
Du downloader Resin fra www.caucho.com

Det er en af de nemmeste JSP servere du kan få.
Den er let at bruge, installere, hurtig, meget få fejl, brugt af store firmaer, og hamrende effektiv.

Lad for gud skyld være med at bruge Tomcat, den er godt nok reference implementation, men dokumentationen er elendig, den er langsom, og fyldt med fejl.
Avatar billede flse Nybegynder
24. oktober 2002 - 07:33 #4
Hvis du har brug for en gratis JSP server, er der vist ikke andre muligheder end Tomcat, såfremt du skal bruge det kommercielt.

Hvis du enten ikke skal benytte JSP serveren kommercielt, eller du har penge sat af til formålet, kan du benytte Orion (fra www.orionserver.com), eller Resin.

Begge løsninger er hurtige, lette at gå til og gratis til ikke-kommercielle løsninger.
Avatar billede disky Nybegynder
24. oktober 2002 - 08:22 #5
Hvis det skal bruges kommercielt er Tomcat slet ikke et brugbart valg, den performer dårligt i forhold til de kommercielle løsninger. Og med den kvalitet eller mangel på samme dokumentationen er, ville jeg ALDRIG stole på det produkt.

Jeg har været med til Danmarks nok største JSP løsning, og vi skiftede fra Tomcat til Resin netop pga tomcat's mangler, og tro mig skiftet er aldrig blevet fortrudt, hverken i udviklingsfasen eller i driften senere.
Avatar billede caspermadsen Nybegynder
24. oktober 2002 - 09:30 #6
Disky:
Hvad er det for en løsning du bliver ved med at henvise til? (bare nysgerrig) :)

Orion server kan VARMT anbefales! :)
Avatar billede caspermadsen Nybegynder
24. oktober 2002 - 09:31 #7
Men en JDK/JRE ville heller ikke være så tosset! :)

http://java.sun.com
Avatar billede disky Nybegynder
24. oktober 2002 - 09:55 #8
casper:
www.subnet.dk

Om den kører JSP endnu ved jeg ikke, jeg blev EXTREMT uvenner med SOL pga. ulovligt tilbageholdt løn, så jeg besøger aldrig deres websider mere.