Avatar billede sebastianth Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:01 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Computer går ned!

Hej...

Jeg har et problem med min computer. Den går tit ned når jeg sidder og surfer rundt på nettet. Lige før den går ned kommer der en blå skærm frem med en masse hvide tal og tegn også genstarter den... Jeg troede at blå skærm kun hørte til Win9x. og ikke WinXP som her køre med!
Hvis der er nogen som har en idé til hvad det kunne være, så må i godt lige skrive. :)
Avatar billede it-ekspert.dk Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:03 #1
Hvilken BSOD kommer den frem med ?
Avatar billede it-ekspert.dk Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:04 #2
Hvilken fejl står der i den blå skærm ?

www.it-ekspert.dk
Avatar billede sebastianth Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:04 #3
Jeg er ik så klog, hvad er BSOD ??
Avatar billede it-ekspert.dk Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:04 #4
Blue screnn of dead.
Avatar billede sebastianth Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:04 #5
Det ved jeg ikke, jeg kan ikke nå at se hvad der står !
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:05 #6
Har du installeret bundkorts drivere? Hvis ikke, så se at få det gjort. Prøv evt. også at opdatere driverne til dit Grafikkort.

-DJM Secret
Avatar billede sebastianth Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:06 #7
Jeg har ik prøvet det med bundkortet endnu! Men det er den nyeste gfx driver jeg har inde fra nvidia.com
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. oktober 2002 - 19:07 #8
To ting du må sikre dig:

1. At du ikke har virus: http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

2. At du ikke har dårlige ram: http://hcidesign.com/memtest/MemTest.zip
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:09 #9
OK.
Hvis det er et VIA chipset så her de nyeste her:
http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIA_4in1_443v.zip

-DJM Secret
Avatar billede it-ekspert.dk Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:09 #10
Prøv at tjek din logbog inde i kontrolpanel under administration på det tidspunkt den blå skærm popped frem.
Avatar billede sebastianth Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:28 #11
Der var ikke noget virus på min computer. Nu prøver jeg lige at teste mine Ram.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. oktober 2002 - 19:37 #12
Læs lige vejledningen, ellers tager den vildt lang tid på at teste.
Avatar billede sebastianth Nybegynder
23. oktober 2002 - 20:12 #13
James t dk > Ja det var en god idé lige at læse den vejledning.. Jeg sætter den til at køre i nat, også skriver jeg lige tilbage imorgen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. oktober 2002 - 20:40 #14
;-)

sebas>> kunstnen er at lukke alle programmer man kan undvære og så se hvor meget RAM styrresystemet bruger. Denne mængde RAM trækker man fra den totale mængde RAM og det tal man får taster man så ind. Når man har testet 4-8000% skulle man have sikret sig mod alle RAM fejl, også periodiske, men det skader ikke at lade testen køre længere end det. Jo længere testen køre uden problemer, des bedre!
Avatar billede tubber Juniormester
23. oktober 2002 - 22:05 #15
Kommer lige med et skud i tågen.....

Du kører windows2000 og har installeret NVidia Detonator 40.**

Hvis det er tilfældet er det der fejlen er......
Detonator 40.**+ er kun til WinXP.....

afinstaller driveren i add/remove programs og fjern der på enhenden i enhedshåndteringen....

Sørg for at have hentet NVidia Detonator 30.82 som er den nyeste driver der kører stabilt, og reboot - når du er logget på og den har detectet ny hardware canceler du og så installere du din Detonator 30.82.....

Hvis det ikke hjælper så start din windows install ved at boote på CD, når du skal vælge om du vil installere en ny eller convetere til NTFS er der kommet en option der hedder repair, så vælger du den.... Så skal du geninstallere alle driverne igen, og så er den nye detonator væk og så installere du 30.82 :O)

Driveren kan hentes her --> http://download.nvidia.com/Windows/30.82/30.82_winxp.exe

/Tubber
Avatar billede starknight.dk Nybegynder
24. oktober 2002 - 03:27 #16
Tubber>> citat fra hans "problem skrivelse" øverst på siden:
"Jeg troede at blå skærm kun hørte til Win9x. og ikke WinXP som her køre med!"

ergo er det nok ikke det som er problemet..

Jeg vil faktisk foreslå dig, sebastianth, at du højreklikker på "denne komputer" går ind i "Advanced" og vælger Startup and recovery (hvis den vel at mærke sidder samme sted som i 2000 som jeg håber lidt den gør)

derinde skal du fravælge funktionen "Automatically Reboot" og så vil du kunne se den tekst der kommer ved blå skærm.

kan du evt. oplyse om hvilket bundkort du kører med og evt. om du kører med onboard lyd sat til ?? Jeg har lige haft et problem hvor driveren ikke var så god hvilket resulterede i konstant blå skærm. Det hjalp da jeg fandt en nyere driver til lydkortet.
Avatar billede sebastianth Nybegynder
24. oktober 2002 - 11:28 #17
Jeg har prøvet at teste 192mb ud af mine 512mb Ram, og allerede efter den havde kørt i ca ½min kommer der en masse fejl. Jeg endte med ca 1000 fejl... Så jeg skal nok ud og havde en ny ram block. :( Men jeg ved ikke lige hvilken block der er fejl på, for jeg har 2*256mb RDRam, og de skal vist køre par vis. Så jeg ved ikke lige om der er en smart måde man kan kontolere dem på??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. oktober 2002 - 17:00 #18
Sebas>> Tag den ene RAM klods ud, læg den i en antistatisk pose, så den ikke bliver beskadiget, test så maskinen igen. Så finder du ud af om der er fejl på den klods du har i maskinen. Lige meget om der er fejl på eller ej gentager du testen med den anden RAM klods.

Hvis en kommer med fejl, udskiftes denne.

Hvis de begge kommer med fejl, udskiftes de selvfølgelig begge.

Hvis ingen af dem fejler når du har dem i hver for sig har du enten en dårlig sokkel (prøv at bytte rundt hvis du har ledige sokkler) eller også er dine to RAM klodser ikke kompatible og du skal være opmærksom på at dette kan være et problem når du vælger at skifte en af dem!
Avatar billede sebastianth Nybegynder
24. oktober 2002 - 18:33 #19
james_t_dk > Skal jeg ikke køre par vis når jeg har RDRam??
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:58 #20
sebastianth-> Prøv evt. at køre en bios update. Og så tjek om din PC stadig fuc**r up.
Det plejer at virke hvis ens hardware ikke er beskadiget.

-DJM Secret
Avatar billede sebastianth Nybegynder
24. oktober 2002 - 20:13 #21
Okay! Jeg prøver lige om jeg kan finde ud af det!