Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2002 - 18:57 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

crackere...

I dag sad jeg og chattede på irc da en eller anden fyr kom forbi og sad og dosede mig... han sagde at mange at mine porte var åbne og alt muligt... nu er jeg fandeme bange. Jeg vil ikke have at nogen gør noget ved min computer.. hvad kan jeg gøre? jeg kører win98..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. oktober 2002 - 19:00 #1
test dine porte her: https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Installer Zonealarm, for at lukke dine porte: http://www.zonealarm.com
Avatar billede it-ekspert.dk Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:01 #2
Bruger du ingen firewall ?
23. oktober 2002 - 19:01 #3
Slukker den.
"dosede" = DoS-attack ?

installere en firewall, lær at sidte den rigtig op, installer et virus program, opdatere det, kør det på alt!

Læs mere her
http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.sikkerhed.virus/
http://a.area51.dk/sikkerhed/

/Casper
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:05 #4
brug en firewall der hedder sygate som er gratis den kører kanon og er god til små computere da der ellers findes en del som gør din maskine langsom
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. oktober 2002 - 19:09 #5
Zonealarm er også en gratis firewall, og en af de mest kårede, den er tilmed meget let at benytte.
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:19 #6
ja men npisse tung
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. oktober 2002 - 19:19 #7
Undlad at bruge Zonealarm. Denne firewall er den mest brugte på nettet og også den crackerene lettest kommer igennem, da oplysninger om hvordan man gør er ret tilgængelige på nettet. Brug en af de mindre brugte f.eks. sygate. Hvis du ikke har noget imod at betale lidt, så vil jeg anbeale BitGuard. Denne er dansk produceret og anvender en spændende teknologi, der giver en hurtig og sikker personlig firewall
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. oktober 2002 - 19:31 #8
http://grc.com/lt/scoreboard.htm I rest my case.....
Avatar billede perhaps Nybegynder
23. oktober 2002 - 20:26 #9
Ja du skal have en firewall. Jeg vil råde dig til at spare sammen til en Bitguard. Den er dansk og koster 400,- kr. Har du XP som styresystem ja så kan jeg fortælle dig at de to firewalls (XP's og BitGuard) kører eksemplarisk sammen. Går du ind og tester dine porte på den URL som james t dk har givet dig øverst så bliver resultatet: Stealth ved ALLE porte. Du skal lige være klar over at eksempelvis Zonealarm kan næsten enhver hacker deaktivere ved et par orme. Zonealarms filer (og også de andre software firewalls) er nemme at finde på din harddisk. BitGuard kan IKKE deaktiveres. Den kører helt anderledes, men det er en længere historie som jeg ikke skal komme ind på her.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. oktober 2002 - 06:46 #10
Alle Firewalls kan disables på den ene eller den anden måde......

ZoneAlarm er en god firewall, og med et godt antivirus, er chancen for at få en ORM der disabler den forsvindende lille!!! Det er bare et spørgsmål om at klæde sin maskine ordentligt på til at gå på nettet!
Avatar billede perhaps Nybegynder
24. oktober 2002 - 07:29 #11
james t dk: BitGuard kan ikke disables for så lukker og slukker hele pc'en. Min mening om disabling af eks. Zonealarm: Du kan slet ikke klæde din maskine godt nok på.
Avatar billede perhaps Nybegynder
24. oktober 2002 - 07:32 #12
james t dk: Her kan du se forskellen
http://www.tryus.dk/bitguardforskelle.asp
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. oktober 2002 - 17:04 #13
perhaps>> En uvildig vudering af produktet overbeviser mig, det gør firmaets eget reklame materiale ikke.

Og selv om det ligger i styrresystemet, så er windows så fuld af huller at der nok skal være et hul der tillader den hacker der finder det at lukke bitguard. Intet er sikkert, specielt ikke software firewalls.
Avatar billede perhaps Nybegynder
24. oktober 2002 - 18:54 #14
james t dk> Vi er ikke enige, men ok det er så også iorden. Lad mig dog lige til sidst citere hvad de danske pc-magasiner skriver:

”Verdens bedste firewall”
PCWorld, september 2001

”CERT siger god for dansk sikkerhed i verdensklasse"
Computerworld, august 2001

”Epokegørende form for firewall” -
Datatid, august 2002
Avatar billede rathan Nybegynder
11. november 2002 - 11:08 #15
Det er også sket for mig!
Det lyder som om han har været inde på din computer FØR han kontaktede dig...og det ER let at komme ind på andres computer...desvære!
Fjern dit c drev fra deling for det ser ud som om han har været inde i c:\programmer\icq  og fundet dit icq nummer der

/rathan
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
26. marts 2003 - 20:00 #16
takker for point