Avatar billede csuperman Nybegynder
22. oktober 2002 - 22:48 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere XP.

Hey.
Jeg har et mega problem.
Jeg kan ikke få installeret win XP på min com. Indstallationen fryser (stopper), midt under af installationen af Netværk.
Jeg har prøvet at fjerne mit netkort, men uden held.
Det mærkelige er at win2000 installeres uden problemer.

Er der nogen der har kender til dette? Og måske har en løsning på problemet?

Mvh
Christian
Avatar billede razor16 Nybegynder
23. oktober 2002 - 08:35 #1
Hvad har du af hardware??
Bundkort / netkort / lydkort / whatever
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. oktober 2002 - 10:29 #2
Hvis ikke du kan få xp installeret ved at rykke al unødvendigt hardware ud af computeren før installationen, ville jeg nok opgradere bios til nyeste version, og se om det hjalp.
Avatar billede cougar Nybegynder
23. oktober 2002 - 10:38 #3
Jeg giver tonnybrandt ret. Det er typisk Bios som er problemet og som skal opgraderes.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2002 - 11:03 #4
Det plejer at være tegn på at der er enheder der konfikter oftest netkortet men det har du jo fjernet - jeg plejer i en sådan situation at fjerne alle kort undtagen grafikkortet og så efterføgende installere dem
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2002 - 11:47 #5
Har du prøvet at lade den stå i ca. 10 - 15 min. i installerer Netværk?

Min havde det samme problem (Da jeg brugte XP) men så fandt jeg ud af at det bare tog tid.
Avatar billede xax Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:57 #6
Det kan være cden er dårlig, så den tager meget lang tid, jeg har troet at min har frosset mange under dos, men efter noget tid skete der noget igen. Du kan også trykke på Num Lock, og se om den slukker og tænder, for at se om den er frosset, eller om dit cdrom drev faldet i omdregninger, og næsten går helt ud.
Avatar billede csuperman Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:45 #7
Det er mærkeligt, for jeg har haft XP installere før.
Men så blev jeg nød til at formatere og nu vil den ikke installere det.
Avatar billede gozzip Nybegynder
23. oktober 2002 - 15:51 #8
I starten kunne je gheller ikke installere win xp.. Men da jeg updatede Bios hjalp det :) nu køre jeg XP
Avatar billede cyberjesus Nybegynder
24. oktober 2002 - 12:28 #9
Hvis en PC fryser under en installation af et OS, så kan det i mange tilfælde også være dine RAM som måske driller ... Det lyder underligt, men det siger min erfaring mig. I EDB'ens verden sker nogle underlige ting, som ikke altid kan fremskaffe en mulig forklaring! ...

CJ
Avatar billede csuperman Nybegynder
24. oktober 2002 - 21:59 #10
Mit hardware er:
QDI KuDoz 7/266A
AMD XP1800+
512 mb ram.
Geforce4 MX460

Jeg har opdateret min bios til den nyeste og jeg har fjernet alt x-tra udstyr, MEN desværre intet hjælper.
Jeg har også testet med flere cd'er.
Nogle gode råd?? :-/
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2002 - 23:09 #11
Jeg gik lige ind og lavede en forsøgs installation - det var så længe siden sidst at jeg havde glemt rækkefølgen under XP
Jeg har forstået at din installation går i stå når din pc begynder på netværksinstallationen umildbart efter man har indtastet koden
Hvis det er tilfældet tror jeg ikke på ram fejl en sådan fejl havde vist sig i starten hvor ram indtager en mere central rolle - hvad der derimod springer i øjet er at programmet netop er blevet færdig med at indlæse enheder - jeg tror det er IRQ konflikter på en eller anden måde - jeg erkender den der lidt blakket ud hvis du har fjernet alt overflødig isenkram - et bud - har du et andet gammelt grafikkort så prøv med det
Avatar billede csuperman Nybegynder
25. oktober 2002 - 01:38 #12
helgec: Du har forstået det korrekt. Den stopper al aktivitet på HDD samt Cd-Rom drev, når den er halvejs færdig med installationen af netværket.
Desværre har jeg ikke noget gammelt grafikkort.
Jeg må prøve at gennemgå min Bios, for at se om jeg kan finde nogle IRQ konflikter.
Avatar billede csuperman Nybegynder
27. oktober 2002 - 21:43 #13
Er der ikke nogen, der har nogle guldkorn til mit problem??? :-(
Jeg kan ikke selv finde noget problem.
Jeg har checket harddisken, og det var ikke den.
Ram'ne bliver skifte ud, i starten af næste uge. Håber at finde problemet der.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2002 - 21:53 #14
Har du ikke mulighed for at installere f.eks. win 98 for at se om det kører - derefter installere XP oven i Win 98 - jeg ved godt det er Ebberød bank men stilstand er jo tilbagegang
Avatar billede csuperman Nybegynder
27. oktober 2002 - 22:07 #15
Har jeg prøvet. Den stopper stadig.
MEN jeg har nu prøvet at kører repair på den installation der fejler, og det ser ud som om det virker :-D
Vender tilbage senere, når jeg ved noget mere.
Avatar billede csuperman Nybegynder
27. oktober 2002 - 23:32 #16
Nå men nu er maskinen opppe og kører.
Hvad der præcist gjorde udslaget for at det kom til at virke, ved jeg ikke. :-/
Mht. point'ne, så tager jeg dem tilbage,da der ikke rigtig var nogle af de råd, i kom med, der virkede.
Hvis i er meget utilfredse med dette, så smid lige en bemærkning :-)
Tak for hjælpen/forsøg på hjælp :-D