Avatar billede zombi1 Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:17 Der er 10 kommentarer

XP fjernadministration

Hej

jeg vil bare lige høre hvordan fjernadministration fungerer i windows xp, hvordan slår man det til og hvordan kan man så administrere en andens comp' fra ens egen??
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2002 - 21:25 #1
Det ligger under tilbehør, hvis du har en dk version. Administrere en andens computer kræver vistnok at man har en msn (eller lignende) konto, begge to for at kunne det.
Avatar billede imjustme Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:27 #2
Du går hen under "egenskabeR" for denne computer

Klikker på "Fjernforbindelse"

Og sætter flueben i det nederste felt "Tillad Brugere at oprette fjernforbindelse til denne computer"

Så klikker du på vælg fjernbrugere og vælger de brugere der må "remote" din pc

Når du så har gjort dette kan du ( fra en anden pc ) remote pcen ved at

gå ind på

Start > Tilbehør > Kommunikation > Fjernforbindels ..så taster du så hostnamet eller ip adressen på den pc du har sat op til det..

viola
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2002 - 21:27 #3
og så lige ind i kommunikation for at finde remote, hvis den er installeret.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2002 - 21:31 #4
og der skal jo selvfølgelig være opsat de fornødne rettigheder på den computer du vil have forbindelse med.
Avatar billede zombi1 Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:39 #5
ok....prøver lige
Avatar billede zombi1 Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:53 #6
jeg vil gerne lige høre, kan man også bruge det over internettet, og hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2002 - 21:55 #7
Ja og det er nok der du skal have oprettet en pasport konto, eller hvad den nu hedder, og det skal den anden også have.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2002 - 22:08 #8
På en windows 2000 server med terminal service virker det der remote fortræffeligt, men om man kan det samme på en win XP har jeg aldrig prøvet. XP er jo ikke en server med terminal service, såvidt jeg ved. Altså via internet. Det andet jeg tænkte på er nok mere når en beder om hjælp. Så kan man koble sig op mod den anden computer via en konto som vistnok er Microsoft PassPort et eller andet :-)

Jeg håber dette hjalp lidt på forståelsen. Det er jo sådan set to forskellige ting man gør.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2002 - 22:19 #9
Nå, jeg mente fra en XP til en Windows 2000 med terminal service :-) Det kan nemt smutte.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2002 - 06:09 #10
Fik du klaret dit problem ?