Avatar billede zeion Nybegynder
22. oktober 2002 - 20:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med OpenGL

Ak ja skrev lige få 2 min siden men så kunne siden ikke findes da jeg skulle oprette spørgsmål... så vi prøver igen...

Jeg sidder med et ECS K7S5A og et Daytona GeForce 4 MX440...

Jeg installerede Windows Xp og alle de medfølgede driver til henholdvis MB og GFX. Der " fryste " den uden mønster ! Det kunne værer lige efter en reboot el 10 min efter, hvor man måske have prøve at fremprovokere fejlen, ved at spille Mp3. Stensikkert var det hvis jeg prøvede at køre 3dmark 2001se 330.

Så installerede jeg Windows Xp men uden at installere nogle af de medfølgede driver. Nu med Detonator 40 fra Nvidia og SIS AGP ver. 11202 ( I Think i was ) nå men ihvertflad de nyeste. Nu " fryser " den ikke uden jeg prøver at kører OpenGL i en 3dmark el Unreal 2003.

Så prøvede jeg at sætte Agp til 2X i biosen... men stadigvæk med det samme reslutat...

Nogle IDE ??

*~-Zeion-~*
Avatar billede dr.jogge Nybegynder
23. oktober 2002 - 08:29 #1
hvor mange ram har du. xp er ekstremt krævende når det gælder ram
Avatar billede zeion Nybegynder
23. oktober 2002 - 09:18 #2
der er 256 mb pc133 ram i ! så det er ik der problmet ligger !! men kan det værer noget med at det ECS kort og det grafikkort ikke spiller sammne ??
Avatar billede zeion Nybegynder
23. oktober 2002 - 15:38 #3
Kom nu det kan ikke passe der er ingen der ved det ??
Avatar billede tubber Juniormester
23. oktober 2002 - 22:22 #4
Jeg tror dit problem er at du prøver at kører OpenGL....De siger godt nok at geforce kortene understøtter det, men det funker sq ikke, VIL du kører openGL så stop et lille voodoo kort i (giver ingen performenc men det giver dig muligheden for openGL)....Eller brug DirectDraw3D eller D3D (hvis det ikke er det samme).........og self hardware accel.......

Det skulle løse problemt :O)

Skrevet ud fra min erfaring med mit GF2 og bl.a. Turok og HL.....(Turok kræver nemlig OpenGL og det kan mit GF2 ikke levere selv om der står det kan).......

/Tubber
Avatar billede zeion Nybegynder
24. oktober 2002 - 09:26 #5
Du skal ikke komme at sige til mig at et geforce 4 kort ik kan kører openGL så kan man alså ikke kører en 3dmark med et GEforce 4 kort !! naa den holder ik !!
Avatar billede tubber Juniormester
24. oktober 2002 - 11:07 #6
Ja jeg vil da gerne vide hvordan man får den til det.....så.....har selv haft spurgt om det, men der er ingen der kan hjælpe....

Men ok, så skal du måske rode med det inde i properties på kortet for at få den til at kører det......

/Tubber
Avatar billede zeion Nybegynder
24. februar 2003 - 18:53 #7
har ikke fået det lavet.... Skiftede bare Gfxkort.