Avatar billede salla Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:49 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

min side virker ikke på netscape

Jeg har lige lavet en side og solgt den, men den virker ikke i NS. HVAD i helv... kan man gøre...???!!!

www.guldfoss.dk

Hilsen Sal
Avatar billede n!nja Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:54 #1
Hvis du validerer din kode efter W3C's standarder skulle der være god mulighed for at din side vil blive vist rigtigt i diverse browsere.

Du kan tjekke din side for fejl her: http://validator.w3.org

Mvh N!NJA
Avatar billede gecko Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:56 #2
Hvis det er menuens placering du tænker på, så prøv alle de steder hvor du har angivet størrelse på noget, at sætte px efter tallet.

i nogle af dine tabeller, har du bare skrevet height="2", som skal være height="2px"

Ved ikke om det hjælper, men prøv
Avatar billede keysersoze Guru
22. oktober 2002 - 19:13 #3
når man laver en hjemmeside er det en god idé på forhånd at sætte sig selv nogle krav til hvilke browsere og hvilke browserversioner siden skal kunne ses i. Undervejs skal man så teste i samtlige browsere før man går videre - og dette er den eneste måde man kan løse problemet på!

som n!nja siger kan man langt hen ad vejen løse det ved at havde korrekt kode ifølge w3-standarderne, men selv med en korrekt kode er det ikke sikkert siden virker... det er de mest underlige ting som hver browser gør og ikke gør - fx;

- NS47 kan ikke vise billeder som baggrund hvis de er lavet på en transperent baggrund
- NS6 vil ikke lægge billeder helt ned til bunden af en tabel medmindre man bruger en så underlig værdi som align="absbottom"

Der er mange andre småting - så derfor er test, test og test den eneste vej frem... det er en fed side du har lavet og jeg går stærkt ud fra at du er designer, for den tilhørende kode er i hvert fald ikke et pragteksempler!
Avatar billede salla Nybegynder
22. oktober 2002 - 20:32 #4
Det er godt det du siger key... jeg er godt nok designer, hvad er der galt med koderne.... jer er altså ikke god til koder, men rimelig til DW!!

Jeg har prøvet W3C (aldrig hørt om det før) og får disse svar:
.....................................................................

Warning: No Character Encoding detected! To assure correct validation, processing, and display, it is important that the character encoding is properly labeled. Further explanations.
Below are the results of attempting to parse this document with an SGML parser.

Fatal Error: no document type declaration; will parse without validation

I could not parse this document, because it uses a public identifier that is not in my catalog.

You should make the first line of your HTML document a DOCTYPE declaration, for example, for a typical HTML 4.01 document:

      <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
      <HTML>
    <HEAD>
      <TITLE>Title</TITLE>
    </HEAD>

    <BODY>
      <-- ... body of document ... -->
    </BODY>
      </HTML>
--------------------------------------------------------------------------------

Sorry, I can't validate this document.
.............................................................
Forstår ikke hvad dette betyder, gør du??

Håb om endnu et godt svar.. sal
Avatar billede gecko Nybegynder
22. oktober 2002 - 20:38 #5
sæt denne kode : <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

i starten af dit html dokument, så kan du validere den
Avatar billede salla Nybegynder
22. oktober 2002 - 22:54 #6
I starten af min index side eller dem alle sammen? Og skal "www...." følge med?

Tak, sal
Avatar billede gecko Nybegynder
22. oktober 2002 - 23:02 #7
I starten af alle sider, sådan her(men i en hel linje):

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html>
<head>
osv.