Avatar billede jwlund Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min IP adresse

Ved at køre winipcfg kan jeg se min IP adresse 192.168.1.3 ,men hvis jeg ser på et statistikprogram for en hjemmeside jeg har bliver min IP adresse logget som 62.79.26.XXX. Samtidig bliver min ZoneAlarm ved med at blokere for adgang til 192.168.1.4. Specielt den evige blokering af 192.168.1.4 er til stor irritaion.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:34 #1
den ip adresse der hedder 62.79.26.xx er din externe ip adresse ud mod din internet udbyder.Denne bruges fx hvis du opretter en ftp server så er det den man kalder udefra ftp://62.79.26.xx
den anden ip adresse er den ip adresse du har internt
i zone alarm kan du låse op for den ip adresse den har udelukket
Avatar billede wise Seniormester
22. oktober 2002 - 18:36 #2
Ja, du har en privat ip indenfor din router/firewall og en offentlig ip som alle bare din firewall deler når I er på det "rigtige" internet... Der er mangel på offentlig ip'ere og det er mere sikkert for din pc...

Men hvad er egentlig dit spr?
Mht Zonealarm må du kunne se HVORFRO den blokker ....
Avatar billede jwlund Nybegynder
22. oktober 2002 - 19:48 #3
Mit spørgsmål var egentlig, hvorfor jeg havde to forskellige IP adresser - og det har jeg fået rigeligt svar på. En anden ting er min irritation over vedvarende at blive scannet af 192.168.1.4 (Min ZoneAlarm siger at den har blokeret for adgang på port: XXXX). Kan jeg ikke sende en besked til 192.168.1.4 i det øjeblik han/hun prøver at scanne?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
22. oktober 2002 - 19:54 #4
det ip nummer du bruger er beregnet til at man kører med ftp server ,hvis du ikke kører ftp ¨på din pc skal du vælge et andet nummer fx 192.168.1.101
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
22. oktober 2002 - 19:55 #5
det er noget med at dit offentlige ip nummer bliver routet til det andet nummer når man kalder det ude på nettet