Avatar billede runaldo Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:12 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Reparation af notebooks - Hvor?

Jeg prøver lige mit indlæg igen i håb om at der er kommet nye folk med ny viden til :-)

Min NEC Versa SX er død!

Når jeg trykker på powerknappen, sker følgende:
1. Den grønne power indikator tænder.
2. Den grønne disk indikator over keyboarded blinker én gang.
3. ....og så sker der ikke mere!!!

Jeg har forsøgt:
- at efterlade Versa'en tændt i meeget lang tid
- at genstarte den ved at holde powerknappen nede
- at fjenre batteriet, dvd'en ...ja alt hvad der kan fjernes

...men der sker fortsat ingenting.

HVOR KAN JEG FÅ DEN REPARERET ? ...der må s... da være nogen der kender til NEC notebooks!

Mvh.

Runaldo
Avatar billede signout Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:19 #1
Så vidt jeg husker er det kun i USA de sælger notebooks.
http://support.neccomp.com/warranty/versaucsman.asp

Du kan eventuelt prøve at ringe til www.noteman.dk - de har haft en del forskellige laptopmærker i deres varesortiment gennem årene.
Avatar billede backside Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:21 #2
HAR du læst manualen igennem?
Avatar billede backside Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:26 #3
Ku´ være at der var en RESET funktion et eller andet sted, det er der på min HP.
Avatar billede runaldo Nybegynder
23. oktober 2002 - 22:14 #4
- Notebook'en er købt i USA, men der er ikke længere garanti.
- Jeg har kontaktet NEC support adskillige gange, men ikke modtaget svar.
- Jeg HAR læst manualen igennem ...uden held!
- Jeg kender kun den reset funktion, der virker når man holder tænd-knappen nede længe nok ...den virker ikke.

...jeg prøver at kontakte www.noteman.dk

Runaldo
Avatar billede backside Nybegynder
23. oktober 2002 - 23:24 #5
Du har vel ikke lavet den med "Format c:"?
Avatar billede delanvital Nybegynder
25. oktober 2002 - 02:23 #6
Starter din blæser? Har du nogen USB-enheder sat til?
Avatar billede runaldo Nybegynder
26. oktober 2002 - 19:21 #7
Nej ikke moget med "format c:" :-)
Blæseren starter ikke!
Der er ikke sat USB-enheder til!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. oktober 2002 - 19:25 #8
runaldo: Jeg tror måske at der er noget i backside' forslag, med reset. Ved bunden op på computeren, der skulle der gerne være en reset funktioner, der er der i hvertfald på mange.

Hvad sker der hvis du trykker den ned?
Avatar billede backside Nybegynder
07. februar 2003 - 11:00 #9
"The system does not power on.
If you are operating the system with battery power,
check that the battery pack is correctly inserted. Attach
the AC adapter to recharge the battery.
If you have the AC adapter attached, check that the
electrical outlet you are using works."

Du er vel sikker på at der kommer strøm fra adaptoren?
Avatar billede backside Nybegynder
07. februar 2003 - 11:00 #10
Avatar billede jpvj Nybegynder
07. februar 2003 - 11:07 #11
For mange år siden var JAI (Jørgen Andersen Ingeniør firma), www.jai.dk NEC leverandør i DK. Aner ikke om de er det stadigvæk, med du kan da ringe og spørge..

JP
Avatar billede delanvital Nybegynder
11. februar 2003 - 09:29 #12
Jeg havde på et tidspunkt fingre i en Targa bærbar, som gjorde følgende:

1) Jeg trykker på tænd, power lyser, intet sker. Jeg holder nede 4 sekunder, og slukker den så,
2) Jeg tænder igen, maskinen booter, men har problemer med bios. Jeg gemmer indstillinger i bios, og genstarter. Maskinen virker herefter fint.

Problemet her var, at batteriet (internt) i den bærbare var dødt.

Måske kan det hjælpe?
Avatar billede backside Nybegynder
12. februar 2003 - 20:20 #13
Avatar billede runaldo Nybegynder
07. maj 2003 - 12:58 #14
Tak for de mange indlæg ...beklager mit fravær!
- Der er IKKE nogen reset knap/funktion i bunden.
- Jeg HAR konstateret at der kommer strøm til notebooken,MEN jeg har en kraftig formennelse af at delanvital har ret i at det interne batteri er dødt eller at den interne strømforsyning (som sidder indbygget i motherboarded!)ikke virker.

Jeg kaster håndklædet i ringen... Infocare Service i Ballerup siger de vil give en tilbud på rep for kr 600-700!

Jeg takker for indsatsen.