Avatar billede stroehm Nybegynder
22. oktober 2002 - 12:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hvad kan man gøre?

Jeg er med i en forening som gerne vil have en "liste" på icq.
Det skal være sådan at den altid er aktiv, admin kan bare tilføje nye til listen - så listen kan administeres af en enkelt konto indehaver.

Kan man det med icq eller hvad er alternativet?
Avatar billede hrboom Nybegynder
22. oktober 2002 - 14:12 #1
ehmm... skal der være flere der bruger den liste.. for icq gemmer ens "venne liste" på icq's server hvor den bliver hentet ned ?
Avatar billede stroehm Nybegynder
22. oktober 2002 - 14:23 #2
det er meningen at listen kun er for foreningens medlemmer! og at administartor af listen kan udelukke dem som ikke er medlem mere!
Kan man det med en "active list"?
Avatar billede hrboom Nybegynder
22. oktober 2002 - 14:42 #3
Ved jeg sQ ik lige...
Sorry :)
Avatar billede stroehm Nybegynder
22. oktober 2002 - 14:46 #4
fair nok!
har ikke lige selv tiden til at sætte mig 100% ind i "active lists" - så jeg håber på at der en her på eksperten som lige kunne fortælle mig om det!
Avatar billede werd Nybegynder
22. oktober 2002 - 15:14 #5
det kan man stadig ikke!
Det skal du bruge noget andet end icq eller msn til!
Avatar billede stroehm Nybegynder
22. oktober 2002 - 15:25 #6
>>werd
Hvordan kan man så gøre det?
Avatar billede prodic Mester
22. oktober 2002 - 17:11 #7
Hvis jeg ikke husker meget forkert, så havde den gamle bruger kharder en overgang oprettet en Eksperten.dk-liste som man kunne være medlem af.
Det er noget tid siden, så jeg kan huske forkert - men det var da et forsøg værd at kontakte ham via mail for lige at høre.
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. oktober 2002 - 17:18 #8
Det var med Active List ... jeg hostede den også på et tidspunkt. Kan dog ikke huske meget fra den tid af - kom vist aldrig til at forstå logikken bag systemet. Men det er meget smart at have sådan en liste.
Avatar billede werd Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:10 #9
du kan få en i delphikategorien til at lave et chatprogram til dig! Eller du kan bruge irc... der kan man vist lege lidt med nogle adminting!
Avatar billede stroehm Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:08 #10
hmmm - kan klikke mig frem til en i Visual Studio, eller min legekammerat kan, men det var nu lige et af de gængse programmer vi ville have brugt...
Vi har nu vlagt at beholde vores asp chat, og så kan medlemmerne selv oplyse deres ICQ og / eller Messenger ID.
Så bliver vores nye chat nok en kanal på IRC når jeg har fundet ud af hvordan jeg lettest får servicen oprettet og hostet...
Avatar billede stroehm Nybegynder
23. oktober 2002 - 16:44 #11
øvse...
Avatar billede werd Nybegynder
23. oktober 2002 - 16:48 #12
du kunne nu godt give lidt pts for ideen med irc! Og fordi du fandt ud af at du ikke kunne bruge hverken msn eller icq!
Avatar billede stroehm Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:03 #13
Jeg vidste stort set på forhånd at jeg ikke kunne!!! - ville bare høre om i havde en løsning...

Mht til mirc så havde jeg selv fået ideen og har oprettet en tråd samtidig med disse...
http://www.eksperten.dk/spm/273508

Ikke for at være nærig - men der var jo ingen løsning, eller et alternativ jeg ikke allerede har gang i, på mit problem.

Der er alt for mange her på eksperten som nasser sig til points...
*LOL*