Avatar billede mogens Nybegynder
21. juli 1999 - 19:24 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Program til at kopiere beskyttede disketter

Hej

min mor er kasserer i en forening hvor hun har fået programmet "WinKAS pro 2"

disk 1 vil ikke lade sig installere hvis den er skrivebeskyttet, så derfor skal man afbeskytte den, og så skriver den til disken at det er blevet installeret en gang, så man kan ikke insallere det igen...

derfor ville jeg tage en backup-kopi af disketterne, så vi kan installere det igen hvis computeren crasher eller noget.

er der nogen der kender et program der kan kopiere beskyttede diske?

DISKCOPY siger "fejl i spor 39"

PLEASE HELP ME
Avatar billede snowball Novice
21. juli 1999 - 20:30 #1
Jeg synes nu det lyder som om der er fejl på disketten.

Snowball
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
21. juli 1999 - 20:53 #2
Du fjerner skrivebeskyttelsen på disketten gåt ind i stifinder og hæjre klikker på A:\ drevet og vælger kopier diskette, og den kopiere indholdet op i hukommelsen, og beder dig om at insætte en tom diskette (må ikke være skrivebskyttet) og den kopiere det ned på disketen, og voila du har nu en kopi.

Ellers er det sikkert som Snowball siger
Avatar billede snowball Novice
21. juli 1999 - 21:04 #3
Jeg er næsten sikker på der er fejl på disketten, for man kan sagtens uden videre kopiere en skrivebeskyttet diskette (har lige prøvet)

Snowball
Avatar billede chris Nybegynder
21. juli 1999 - 21:10 #4
Indsæt disketten.
H.Klik på dit a: drev, og vælg scandisk. den plejer at kunne rette disse fejl!
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
21. juli 1999 - 23:46 #5
Ikke hvis det er en fysisk fejl
Avatar billede mogens Nybegynder
21. juli 1999 - 23:48 #6
den er ikke skrive beskyttet, den er KOPI beskyttet... sådan så der ikke er nogen der tager kopier af firmaets programmer... men da det kun kan installeres en gang, vil jeg gerne have en kopi!
Avatar billede mogens Nybegynder
21. juli 1999 - 23:50 #7
det er lavet sådan så der er en licens der flytter sig med over fra disken til hd'en når man installerer det
Avatar billede mogens Nybegynder
21. juli 1999 - 23:51 #8
jeg tror ikke at der er fejl på disken, for jeg kan godt kopiere alle filerne ind i en mappe.. men jeg kan lige se om den så kan tage det derfra...
Avatar billede benny.dk Nybegynder
22. juli 1999 - 08:03 #9
Ellers har jeg et cardware program som hedder HD-copy og det plejer at kunne klare sådanne disketter også.

Smig mig din e-mail hvis du vil have en kopi.

/Benny
Avatar billede mogens Nybegynder
23. juli 1999 - 13:10 #10
Hej Benny

Min email er ude af drift desværre, men du må gerne uploade det.

Avatar billede jenschr Nybegynder
26. juli 1999 - 20:19 #11
Nogle smarte hoveder fandt engang på at lave fejl med vilje på disketterne. Hvis en bruger så forsøgte at kopiere disketterne ville hans maskine automatisk rette disse fejl førend den skrev dem til den ye diskette.
Det eneste programmet så skal er at checke hvorvidt der er fejl på den og den adresse, er der iike det, er det kopierede disketter, ret smart ikke?
Avatar billede timbreuning Nybegynder
30. juli 1999 - 22:36 #12
Prøv med Disc Copy Fast - et ældgammelt
program som måske kan klare indlagte fejl på disketten.
Avatar billede paikin Nybegynder
07. august 1999 - 12:58 #13
Hvis programmet er kopibeskyttet (som du antyder i spørgsmålet) er det netop meningen at disketten IKKE skal kopieres - dette for at undgå piratkopiering.

Så svaret er: Du skal ikke tage en kopi.
Avatar billede mentor Nybegynder
16. august 1999 - 21:33 #14
Engang i tidernes morgen (94-5-6)var der noget som hed DCF (Disk Copy Fast), som tog et "image" af disken, som man kunne gemme på en HD, eller multiplicere ud på en / flere disks...
Avatar billede timbreuning Nybegynder
17. august 1999 - 19:34 #15
ØØøøøøhhhhhhh. Var det ikke det jeg skrev, mentor ???

Iøvrigt har man altid ret til at lave en sikkerhedskopi af et program.
Avatar billede mogens Nybegynder
18. august 1999 - 19:54 #16
paikin>> det er sindssygt at nægte købere at tage sikkerhedskopier af disketterne, især når man kun kan installere programmet 2 gange...

jeg har selv løst det, bare ved at kopiere filerne ind på HD'en og så tilbage til disketterne... så nu virker det...

dette spm kan være åbent til en dummy
Avatar billede annnrz Nybegynder
23. august 1999 - 11:17 #17
Altså nu har jeg ikke gidet at læse alle besvarelser igennem!....men du kan SAGTENS kopiere filerne fra en diskette selvom den er skrivebeskyttet!...hvis du har den hersens diskette hvor det ikke er "brugt" endnu, stikker du den bare ind og laver en kopi af filerne med
stifinder eller noget andet normalt...

det med fejl i spor 39 er en fysisk fejl på disketten...

*grunden til at man kun ka installere fra diskette EN gang og den SKAL være "ubeskyttet" er jo simpelt at programmet skriver et sted i en fil at det allerede er installeret fra på gældende diskette....

Det du spørger om er jo bare hvordan man laver en diskcopy! *G*

aNNAHRSh!
Avatar billede mogens Nybegynder
27. august 1999 - 20:55 #18
annnrz, det virker jo IKKE med diskcopy og lad være med at spille smart...

jeg har selv fundet ud af det, så jeg lukker det her spørgsmål
Avatar billede mogens Nybegynder
27. august 1999 - 20:55 #19
lukket