Avatar billede nyrup Nybegynder
21. oktober 2002 - 20:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Genstarter ved læsning fra diskettedrev

Hej Eksperter

Jeg har måttet overgive mig, og investeret i en brænder.

Altså af med låger.

Jeg monterede ved samme lejlighed en akstra harddisk, så jeg nu to harddiske siddende på det ene lakridskabel og hhv. brænder og CD på det andet.

Alt så ud til at fundgere, både harddiske og CD og brænder.

Nu viser det sig, at jeg hvis jeg vil bruge diskettedrevet, så genstarter PC'eren simpelthen uden nogen form for fejlmeddelelse.

Det er en Win2000 Pro.

Hvad kan det skyldes?
Avatar billede imjustme Nybegynder
21. oktober 2002 - 20:53 #1
Tjek at alt sidder  rødt mod rødt..Den røde ledning mod den røde ledning af ide kablet..tjek at stikkene sidder ordentligt i ..prøv det
Avatar billede nyrup Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:28 #2
Så vidt jeg kan se, sidder de som de skal.

Hvis de var blevet vendt forkert, ville CD, brænder eller Harddisk vel heller ikke virke?
Det eneste der ikke "virker" er diskettedrevet - kun hvis jeg trækker IDE kablet med CD og brænder ud af stikket på bundkortet, så virker diskettedrevet igen.
Avatar billede imjustme Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:55 #3
Hmn, det lyder fandme underligt, kan du boote fra en diskette ?
Avatar billede nyrup Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:03 #4
Ja det er tilsyneladende først når Windows er startet, at morskaben begynder.
Avatar billede tubber Juniormester
22. oktober 2002 - 11:44 #5
Umidelbart vil jeg sige det kan være 2 ting.....
1. Din windows install er fuck.....start en installation fra din win2k cd som du self booter fra....og når du skal vælge install type vælger du Repair....

2. Dit diskettedrev er fucked......sæt et nyt i.....
Avatar billede nyrup Nybegynder
22. oktober 2002 - 12:31 #6
Mulighed 2 køber jeg ikke, for hvis jeg trækker IDE kablet med CD og brænder ud af stikket på bundkortet, så virker diskettedrevet igen.

Mulighed 1: hvorfor virker det så alt sammen hver for sig?
Avatar billede tubber Juniormester
22. oktober 2002 - 13:45 #7
Ja det er jo så et godt spg......

Kom  bare lige med de 2 ting jeg kunne se....

btw har du set på egenskaber over dine enheder ? om der skulle være en eventuel konflikt på din IDE og FDD Controler ?
Avatar billede nyrup Nybegynder
20. november 2002 - 14:37 #8
Hm,