Avatar billede roys Nybegynder
21. oktober 2002 - 17:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

pc'er kan ikke starte styresystemet op win xp.

hej min pc'er kan ikke starte min styresystem op win xp.
den stopper når den når til et punkt hvor den læser noget som kaldes pool data... så går den fast.
Hvad kan der være galt.
Avatar billede resten Nybegynder
21. oktober 2002 - 17:38 #1
Du kan enten prøve at lave en rep eller en system gendanelse som kan køres selvom du ikke kan starte din maskine op.
Avatar billede resten Nybegynder
21. oktober 2002 - 17:39 #2
Ang repration ->

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

Ang systemgendanelse ->

Hvis du vil starte værktøjet Systemgendannelse, når du ikke kan starte din Windows XP-baserede computer i normal eller fejlsikret tilstand, skal du midlertidigt ændre Windows Shell fra Explorer.exe til Progman.exe:

Start computeren i fejlsikret tilstand ved hjælp af kommandoprompten.

BEMÆRK: Du skal logge på som administrator eller som bruger med administratorrettigheder.

Skriv regedit ud for kommandoprompten, og tryk på ENTER.

Få vist følgende registreringsdatabasenøgle:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Højreklik i højre rude på Shell, og klik derefter på Rediger.

Ret posten Explorer.exe til Progman.exe, og klik på OK.

Klik på Afslut i menuen Filer.

Skriv shutdown -r ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER for at genstarte computeren.

Log på som administrator eller som bruger med administratorrettigheder.

Når Programstyring starter, skal du klikke på Kør i menuen Filer, skrive c:\windows\system32\restore\rstrui.exe og derefter trykke på ENTER.

Følg instruktionerne på skærm for at begynde at gendanne computeren til en tidligere funktionsdygtig tilstand.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. oktober 2002 - 19:51 #3
P.s. denne kategori er forbeholdt spørgsmål om eksperten.dk - coadmin er notificeret om at få flyttet spørgsmålet.
Avatar billede razor Nybegynder
21. oktober 2002 - 20:47 #4
Jeg har flyttet dit spørgsmål.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:04 #5
Verifying pooldata, sker såvidt mig bekendt før pc'en overhovedet forsøger at starte et styresystem.
Derfor er det for mig at se i bios problemet skal løses. Prøv at gå ind i bios og kør det menupunkt der hedder noget i retning af "load setup defaults", gem bios, og genstart.
Hvis ikke dette hjalp, så skriv lige den sidste tekst, den skriver før den låser.
Avatar billede coolstar Nybegynder
22. oktober 2002 - 08:33 #6
Jeg har haft samme problem. Min pc blev ved med at loope i det samme og samme. Altså genstarte hele tiden uden at starte op, fordi så havde dne genstartet.

Jeg gjorde det at jeg gik ind med en startdiskette et par gange og bagefter puttede jeg en reinstall cd i, som jeg havde fra dengang jeg købte pc'en...

Du skal reinstalle - hvis du ikke kan andet...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. oktober 2002 - 08:35 #7
jeg ville prøve at resette bios - det gør du ved at kortslutte pins på dit mb - det kommer dog an på hvilket mb du har!?
Avatar billede krukken Juniormester
22. oktober 2002 - 08:38 #8
HVis du har et stort grafikkort som ti4200,kan det hjælpe at pille det ud og putte et mindre i til en PCI-slot! Det virkede for mig!
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:36 #9
det kan også være en defekt hardware i din pc prøv at afmontere div. og efterlad kun absolut minimum af hardware i din pc
Avatar billede roys Nybegynder
23. oktober 2002 - 12:22 #10
hej ja det var en defekt hardware min hardisk har det ikke så godt så jeg må ud og finde en ny. tak.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:36 #11
mo problem takker for points