Avatar billede bd Nybegynder
21. oktober 2002 - 09:14 Der er 4 kommentarer

Forbindelse til netværksprinter mistes.

Hej
Jeh har en klient på vores netværk der mister printerne når den skriver fra Exsel en gang i mellem. Den skiver dokumentet ud og derefter har den mistet forbinlesen til alle printer på netværket. Serveren er 2000 og klienten er win 98. Jeg har prøvet med dansk og engelsk excel 2000.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. oktober 2002 - 11:03 #1
Har du installeret alle frigivne servicepacks til 2000, 98 og office xp. Hvis ikke så gør det.
Avatar billede deternal Nybegynder
21. oktober 2002 - 12:16 #2
Updates er en ting. Hvordan er netværket sat op? Er det bare en server, en maskine og en printer opkoblet til samme switch eller er det i en større sammenhæng?

Jeg vil formode det er et Windows og ikke et Excel problem. Problemet kunne tyde på at der er kollisioner på dit netværk eller at Win9x boxen ikke ved hvordan den skal accesse printeren.

Prøv evt. at sæt server, klient og printer til at køre med fast ip og hvis du bruger en hub så prøv at skift den ud med en switch.

Hvis du kører det i en større sammenhæng så beskriv lige så kan jeg uddybe ift. det.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
22. oktober 2002 - 12:37 #3
Prøv at gå ind i Start --> Kør og skriv //Computernavn/

du skal skrive computernavnet på den computer hvor printeren er sat til...

Se så om du kan se printeren (delt) Dobbelklik så for at "installere" printeren på de andre computere ;0)

Suran :)
Avatar billede bd Nybegynder
29. oktober 2002 - 08:13 #4
Jeg har sat fast IP adresse til server, printer og klienten. men den mister stadigevæk printerne efter udskrivning.