Avatar billede point Nybegynder
21. oktober 2002 - 04:54 Der er 7 kommentarer

Trådløs netværk...???

Jeg har en bærbar pc og Webspeed fra Tdc.jeg har også lige fået Acer Warplink Acces point med tilhørende pcmcia.
Men men men ... Jeg kan IKKE komme på nettet...
hjælp hjælp hjælp..
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2002 - 08:31 #1
Skal acces point og pcmcia kortet ik' sættes op, før man kan bruge det?
Avatar billede jones_net Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:57 #2
Start først med at få forbindelse mellem din AP og din bærbare - derefter kan du begynde at bekymre dig om opsætningen af dit InderNed...

Hvis der kører DHCP på AP, så sørg for at have en IP i det udbudte range, eller køre dynamsik IP på PC'en.
Sørg for at have samme netværksnavn og WEP key hvis du ikke har disablet det...

Når dit netværk kører, så kan du lege videre med din WebSpeed (som jeg ikke ved hvordan fungerer) Men følger der ikke en brugrsfovirring til opsætningen med fra TDC??
Hvis der gør, så kan du helt sikkert finde svaret déri:-)

/J
Avatar billede point Nybegynder
21. oktober 2002 - 13:31 #3
Mit Pcmcia kort har forbindelse til Acces point...
Men når jeg klikker på internet ikonet kan jeg ikke komme på nettet..
Avatar billede jones_net Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:26 #4
Jeg ved ikke meget om TDC's WebSpeed, men prøv alligevel at fortælle hvordan du er/skulle være forbundet til Nettet...
Gennem Router, anden PC eller er det direkte gennem AP'en?

/J
Avatar billede kenp Novice
22. oktober 2002 - 11:48 #5
Hejsa Point

Hvis du har en anden computer kan du jo lige teste om du har forbindelse til den!!! for det er en stor forskel om du kun har forbindelse til en anden comp. eller ej, ligesom det også kan være vigtigt om du har router eller andet på.

eks. du har fast IP og normalt tilsluttet 1 pc. nu har du smidt en swich ind og koblet dit tråløse accesspoint på samme med den bærbar.

resultat du kommer ikke på nettet da du kun har 1 ip og den bruges af din stationær.

kenp
Avatar billede hemsoe Nybegynder
29. oktober 2002 - 07:53 #6
Hej...

Du skal ind i dit access point og definere om den skal uddelegere IP eller om den skal videresende din forespørgelse til en server.
I din vejliedning står der hvor du kommer i kontakt med dit access point, jeg kender nemlig ikke det access point du har.

Når du så har fået det til at virke, skal du nok overveje at bruge kryptering på din linie, så der ikke er nogle der begynder at misbruge den.

MVH

Dan
Avatar billede kenp Novice
14. januar 2003 - 14:50 #7
husk at lukke spørgsmålet igen!!