Avatar billede perjensen Nybegynder
01. oktober 2000 - 17:17 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

wav lyd-fil på internettet kan ikke åbnes i mac

Jeg har lavet en hjemmeside der inkluderer en wav.fil, - når siden åbnes i windows er der ingen problemer og lyden høres fint. Men når jeg åbner samme side på en macintosh, kan jeg intet høre. Problemet ligger vidst i at explore-browseren automatisk åbner lydfilerne i quicktime, - men hvordan ændrer jeg browseren til at åbne en wav.fil ?
Avatar billede bbs Nybegynder
01. oktober 2000 - 17:20 #1
må vi se koden?
Avatar billede davs Nybegynder
01. oktober 2000 - 17:57 #2
Er det ikke fordi quicktime indstillingen på din mac, ikke er sat op til at afspille wav filer ?

Kender ikke så meget til mac, men jeg har da set quicktime, og ved at man kan gå ind under indstillinger et sted og definere hvilke filer quicktime skal afspille som standard.
Avatar billede meyer Nybegynder
01. oktober 2000 - 18:09 #3
Lav din lyd om til....hmmm...tror den hedder .au - den kan afspilles både på Mac og PC :-)
Avatar billede olebole Juniormester
01. oktober 2000 - 19:35 #4
<ole>
Kode...please!
Mac er pr.default indstillet til at afspille waw-filer, så fejlen ligger sikkert i din kode.
/mvh
</bole>
Avatar billede davs Nybegynder
01. oktober 2000 - 23:53 #5
Olebole har sikkert ret...

(det er flere år siden jeg har brugt mac). Men lad os da se koden... hvis du vil lade os hjælpe dig.
Avatar billede perjensen Nybegynder
03. oktober 2000 - 15:35 #6
Tak for venligheden
Jeg hopper på den med .au filer
Avatar billede perankerjensen Nybegynder
31. oktober 2000 - 10:52 #7
Kære bbs, meyer, olebole og davs
Jeg takker jer mange gange for de gode råd. Jeg installerede QuickTime 4, og nu kan jeg åbne og høre lyden. Men jeg brugte først rådet om at lave lyden om til en .au-fil.
Tak for hjælpen
perjensen
Avatar billede perjensen Nybegynder
01. februar 2001 - 14:07 #8
Kære alle
Jeg er glad for svarene, jeg lavede den om til en au-fil.
Avatar billede cyfer Nybegynder
01. februar 2001 - 14:15 #9
to brugere eller hvad??? ..... fatter det ikke lige!!!

Svar fra perankerjensen
31/10 2000 10:52:32    Kære bbs, meyer, olebole og davs
Jeg takker jer mange gange for de gode råd. Jeg installerede QuickTime 4, og nu kan jeg åbne og høre lyden. Men jeg brugte først rådet om at lave lyden om til en .au-fil.
Tak for hjælpen
perjensen

  Kommentar fra perjensen
01/02 2001 14:07:28    Kære alle
Jeg er glad for svarene, jeg lavede den om til en au-fil.

Vær sød at forklare mig det, tak:-)
Avatar billede cyfer Nybegynder
01. februar 2001 - 14:18 #10
Spørgsmål besvaret af perjensen
Spørgsmål oprettet af perjensen
Spørgsmål hvor perjensen deltager
perjensen\'s point

          Oprettelsesdato 2000-10-01 17:11:15
Point ved oprettelse 300
Point opsparet (123 dage * 5 point) 615
Point tjent 0
Point brugt 0
Point ude 260
Banner Point 0
I alt 655

Spørgsmål besvaret af perankerjensen
Spørgsmål oprettet af perankerjensen
Spørgsmål hvor perankerjensen deltager
perankerjensen\'s point

          Oprettelsesdato 2000-10-01 17:06:08
Point ved oprettelse 300
Point opsparet (123 dage * 5 point) 615
Point tjent 0
Point brugt 0
Point ude 100
Banner Point 0
I alt 815

nå da
Avatar billede cyfer Nybegynder
01. februar 2001 - 14:18 #11
kan være mig der ikke lige fatter hvad der sker
Avatar billede perjensen Nybegynder
01. februar 2001 - 14:36 #12
Hej cyfer
Jeg har mulighed for at logge mig ind både på mit arbejde og derhjemme. På den måde er der blevet to brugere!
Det er nok forvirrende - undskyld
Per Jensen
Avatar billede cyfer Nybegynder
01. februar 2001 - 16:39 #13
ÆHHH, må jeg lige minde dig om reglerne, man må ikke oprette to brugere, ligemeget om det er på arbejde eller privat. KUN én bruger pr person. Du kan da også bare logge dig ind som samme bruger begge steder.......

Admin er underrettet.....
Avatar billede olebole Juniormester
01. februar 2001 - 20:51 #14
Du kan sagtens logge dig ind som \'perjensen\' derhjemme og på arbejdet...fungerer fint med \'olebole\' i hvert fald :)
/mvh