Avatar billede oversjanten Nybegynder
19. oktober 2002 - 12:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med grafikkort (Daytona GF4 ti4200 TV-OUT)

jeg har lige købt ny PC.. og jeg har proppet det med lidt af hvert.. men jeg har problemer med grafikkortet.

Systemet er som følgende:
Bundkort: SOYO P4S Dragon Ultra
CPU: 2.4 Intel P4 Northwood
Ram: 512 PC-2700 DDR Kingston
HDD: Seagate Baracuda IV 80GB Fluid
Grafikkort: Palit Microsystems Daytona GF4 ti4200 TV-OUT

Problemet er som følger, at når man tænder for pc'en, så kommer der NOGLE gange et billede på skærmen, det ligner et prøvebillede fra DR1.. masser af streger.. og derefter slukker skærmen.

Skærmen virker fint da jeg har prøvet med et andet grafikkort, som overhovedet ikke har problemer.

Jeg skriver at det er nogle gange at den viser "prøvebilledet" fordi man kan være heldig at den bare viser det rigtige... det er helt tilfældigt hvornår den vælger at gøre det.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. oktober 2002 - 13:00 #1
http://www.tweak.dk/nvidia.php prøv Detonator 30.82 Windows 2000/XP (Officiel WHQL)
Avatar billede oversjanten Nybegynder
19. oktober 2002 - 17:13 #2
det hjalp ikke.
Grafikkortet kommer jo ikke til rette med sine drivere før den når til selve styresystemet... men den kommer aldrig så langt.
Det er lige når computeren tænder, dvs. før man kan trykke DEL for at komme ind i BIOS..
Avatar billede happyman Nybegynder
19. oktober 2002 - 18:33 #3
Har du sikret dig at Grafikkortet er trykket ordentligt ned i AGP slottet.
Avatar billede oversjanten Nybegynder
22. oktober 2002 - 08:06 #4
Jeg har fundet ud af det er chipsættet på kortet, der er defekt, og sender det retur til forhandleren.......
Tak til metal hansen og happyman....
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. oktober 2002 - 08:09 #5
den er fjong :)
Avatar billede evilsaint Nybegynder
22. februar 2003 - 22:24 #6
Er der nogle som ved hvorfor at detonator driverne efter version 30.82 laver lort med tv-out på ovennævnte kort????