Avatar billede lasborg Nybegynder
18. oktober 2002 - 17:11 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

virker en router som en hub/switch

Jeg her en router med forbindelse til internettet. routeren har 4 porte til lan forbindelser, der sidder 2 computere i hvert sit stik på routeren.
Kan routeren så fungere som en hub/switch så jeg får lan forbindelse mellem de to computere? eller er jeg nødt til at anskaffe mig en hub hvis jeg vil lave LAN
Avatar billede ado.dk Nybegynder
18. oktober 2002 - 17:12 #1
Nej Routeren er nok...
Avatar billede lasborg Nybegynder
18. oktober 2002 - 17:14 #2
hvorrdan gør jeg så, skal det opsættes med ip-adresser på de to maskiner eller hvad?
Avatar billede rahzel Nybegynder
18. oktober 2002 - 17:14 #3
nej routeren spilitter både din forbindelse, og virker som LAN internt netværk. så du har kun brug for din router
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2002 - 17:14 #4
Nejnej Routeren kan det samme... ellers var det sq mange penge for en router der kun kan dele netforbindelse :)
Avatar billede ado.dk Nybegynder
18. oktober 2002 - 17:18 #5
Du får så global og lokal ip-adresser