Avatar billede bundgaard Nybegynder
30. september 2000 - 19:53 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Drivere til PNP lydkort??

Er der nogen der ligger inde med nogle driver til et PNP lydkort???

Det hedder PNP Soundchip...
Avatar billede deadlock Nybegynder
30. september 2000 - 19:59 #1
Hi there

prøv at kigge her de har links til stort set alt !!

http://www.windrivers.com/

Over and out

Deadlock
Avatar billede bundgaard Nybegynder
30. september 2000 - 20:13 #2
Omformulerer lige spørgsmålet..

Når jeg starter op, står der, \"søger efter nye drivere til PNP Soundchip (Eller sådan noget lignende!)

Jeg ved ikke hvem der har lavet lydkortet!??
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. september 2000 - 20:16 #3
Kan du ikke åbne maskinen og se efter .. det er kan være svært at gætte sig til hvad det er.
Avatar billede 8800 Nybegynder
30. september 2000 - 20:16 #4
Fjern alt hvad der hedder lyd inde i windows... så finder den kortet næste gang du starter op...
Avatar billede bundgaard Nybegynder
30. september 2000 - 20:22 #5
Jeg har jo ingen drivere til.

Når man starter Windows op, kommer der en dialogboks frem hvor der står:\"Windows har fundet ny hardware og vil nu søge efter de tilhørende drivere...

Kortet hedder PNP Soundchip, men der ligger ingen drivere på Windows Cd\'en!??
Hvad gør man så??

Avatar billede handmade Nybegynder
30. september 2000 - 21:17 #6
Så går man i kontrolpanel-tilføj hardware og krydser fingre for at win kan fortælle hvad der sidder. Alternativt går man på fx.Tucows og leder efter noget diagnose software, der kan fortælle noget mere om den chip der sidder på kortet
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. oktober 2000 - 11:12 #7
\"PNP Soundchip\" - Det kan lige så godt være at Windows bare kan se at det er et Plug n\' Play lydkort, men har ikke nogen drivere til det. Eller står der på selve kortet (fysisk) at det er PnP Soundchip? Prøv at se andre steder på kortet hvad der står...

Er kortet et som sad i en samlet maskine du har købt? Hvilken makiene er det? (IBM eller lign.?)
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2000 - 00:57 #8
Har du prøvet at installere Sisoft Sandra og se om dette program ikke kan fortælle dig hvilket lydkort du har på din puter. Hvad er det for en PC\'er du har?

Lige så snart vi ved det, så er det betydelig nemmere, at finde de aktuelle driver til dig.
Avatar billede handmade Nybegynder
02. oktober 2000 - 01:02 #9
Alternativt kan man jo pille kortet ud af maskinen og kigge på chippen, forudsat at det ikke er en skodchip indbygget i MB :-))
Avatar billede bundgaard Nybegynder
02. oktober 2000 - 11:06 #10
Okay, jeg prøver at pille kortet ud af maskinen i dag. Jeg prøver at installere Sisoft Sandra og vender tilbage i morgen..

Goulduck>>Det er min lillebrors, han har købt den brugt fra en eller anden idiot, som ingen drivere har. Det er en selv-samlet computer, så vidt jeg ved.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
05. oktober 2000 - 09:52 #11
undskyld jeg ikke har svaret endnu, men har haft lidt travlt.. Vender tilbage hurtigst muligt
Avatar billede bundgaard Nybegynder
05. oktober 2000 - 20:51 #12
Nu har jeg fundet ud af, hvad der står....

Avance Logic Inc.
A15120
A5007 el. AS007 (Kan ikke læse min håndskrift)
Asound 3D PnP
Avatar billede masterblaster Nybegynder
07. oktober 2000 - 11:45 #13
O.K., Drenge ..så slutter festen ..det er et RIGTIGT skodkort du har !! ..manualen og driver  ligger her: http://www.realtek.com.tw/cp/download.htm ..korte hedder Avance Logic ALS007. ...SLUT !