Avatar billede dennish Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:24 Der er 4 løsninger

fylde farve ud i photoshop

Jeg har via wand valgt en tekst i et billed( *.bmp) Teksten har jeg kopieret over i et layers og markeret den. Tekstens pixels er i forskellige blå farver. Hvordan får jeg lavet hele teksten til en farve og ikke flere forskellige farver pr. pixel
Avatar billede prodic Mester
18. oktober 2002 - 14:30 #1
Hvis teksten er i sit eget layer, kan du via at holde ctrl nede og trykke på layeret med teksten markere indholdet i laget.
Når du har lavet en markering af tekste i laget kan du via Edit->Fill eller på anden vis udfylde markeringen med en vilkårlig farve.
Avatar billede japp Nybegynder
18. oktober 2002 - 17:59 #2
Du kan også prøve at markere det tomme felt udenom teksten. og højreklikke på din markering og trykke på "Select Inverse".  BEMÆRK: hvis der er huller som fx i et o skal disse også markeres før du trykker "Select Inverse"
Avatar billede zenex Nybegynder
19. oktober 2002 - 23:51 #3
En anden mulighed er at klikke på "Lock transparency / Bevar gennemsigtighed" i din layers-pallette, og derefter bare trykke <alt>+<backspace> for at udfylde med din valgte forgrundsfarve.
Avatar billede itckongen Nybegynder
25. oktober 2002 - 12:49 #4
Du kan bruge Blendings option (engelsk), ved at højre klikke på dit layer, og vælge Blendings Option.
Der inde kan du vælge Color Fill, som gør hele det layer en farve, efter eget valg.