Avatar billede bss Nybegynder
17. oktober 2002 - 21:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Formatering af tekst

Hej
Hvordan får man tekst formateret rigtigt, som man samler op f.eks. i en gæstebog eller forum. Tænker her på tekst, som er tastet i et tekstfelt og som senere skal kunne læses af besøgende på hjemesiden.
Har forsøgt med <pre>, men får altid problemer med vandret scroll. Selv om tabellen begræses med prosenter elller pixel.
Med <pre> bliver linjeskifte OK, men linjerne bliver alt for lange og derfor opstår vandret scroll.
Avatar billede hells Nybegynder
17. oktober 2002 - 21:59 #1
tekst = Replace(Request.Form("tekst"), "'", "''")
tekst = Replace(tekst, vbCrlf, "<br />")'erstatter linieskift med br-tags
tekst = Replace(tekst, " ", "&nbsp;")'erstatter mellemrum, så de vises i browseren

og så skal du bare indsætte tekst i databasen
Avatar billede bss Nybegynder
18. oktober 2002 - 16:40 #2
hells > jeg vil da gerne gi dig poeng, men hvordan :)
Avatar billede hells Nybegynder
18. oktober 2002 - 20:50 #3
ved at jeg lige svarer :)