Avatar billede saxegaard Nybegynder
17. oktober 2002 - 18:44 Der er 6 kommentarer

Problemer med trådløst netværk i windows XP

Har problemer med mitt LANEscape XI-726 Wireless Adapter.
Når jeg forsøker å koble til en basestasjon (Har prøvet Linksys WAP11, Symbol 4121, og Orinoco COR-1100).
Bliver jeg kun tilkoplet i kort tid, etter ca. 10-15 min, blir jeg disconnected av windows, og får ikke koplet til fordi det ikke er WEP-Enablet netværk. WEP-"Kryptering", er slået av både på Basestasjon og Kort. (Bruger ikke wep fordi den er alt for dårlig bruker heller VPN gjennom det trådløse næt'et).
Har forsøkt å bruke det medfølgende program istedet for windows til å konfigurere kortet. Ingen ting jeg har prøvet hittil har fungeret.

Bruker nå LANEscape(innebygget i min Fujitsu siemens Lifebook) kortet mot en Symbol AP-4121, og Microsft WindowsXP Proffesional Med SP1.
Noen forslag?

- Andres (Fra Norge skriver derfor dårlig dansk!)
Avatar billede kenp Novice
17. oktober 2002 - 22:16 #1
Hej Anders

prøv at kigge på det jeg har skrevet her:

http://www.eksperten.dk/spm/268074

men hvis du forbinder til et alm. netværk, så skal dit netkort stå til Infrastruktur.

/kenp
Avatar billede saxegaard Nybegynder
18. oktober 2002 - 09:19 #2
Det er ikke slikt som er problemet, jobber med trådløst til vanlig, og klarer fint å koble til basestasjonen i Infrastructure mode, problemet ligger i at det kun kobler til i en kort periode, så kobler den seg av.
Avatar billede kenp Novice
18. oktober 2002 - 09:22 #3
har du prøvet at resette din router! og så begynde forfra på at sætte den op (jeg skal resette min minimum 1 gang om ugen, ellers kan jeg lige pludselig ikke komme på)
Avatar billede saxegaard Nybegynder
18. oktober 2002 - 09:27 #4
Må legge til at en Symbol AP 4121 ikke er en router, og at med alle andre kort, så kan den være tilkoblet i flere uker uten problemer. Dette er kun et trådløst Accesspunkt og ikke noe annet, herfra går den inn i en switch som tar meg videre til FreeBSD routeren, men problemet ligger kun i Mitt trådløse kort, som kobler av etter en viss tid...
Avatar billede kenp Novice
18. oktober 2002 - 09:30 #5
har du prøvet at gå ind i egenskaberne for kortet, og gjort at computeren ikke må deaktivere dit kort, (det hedder vist nok noget med sleepmode inde i egenskaberne for kort) for det kan være det fejlen er så.

jeg havde ikke lige læst at det kun var et accesspoint
Avatar billede kenp Novice
14. januar 2003 - 14:54 #6
husk at lukke spørgsmålet igen!!