Avatar billede _stoffer_ Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:40 Der er 14 kommentarer

Vedrørende Katoderør

Hej, jeg har lige installeret 2 grønne 20cm katode rør fra Studiedata.
De lyser 2cm ind i den ende hvor ledningen løber ind.
Hvad har jeg gjort galt.
Forstår ikke rigtig hvis jeg har ødelagt dem da jeg ikke har tabt/kastet etc. dem.
Er det bare fordi de er lang tid om at varme op?
Eller har jeg fået et defekt produkt?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:47 #1
prøv og kun slut det ene til, det kan være din strømforsyning der ikke er krafig nok, prøv evt. og pil noget af det andre fra
Avatar billede _stoffer_ Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:49 #2
har en 420W antec så det skulle da ikke være det
Avatar billede _stoffer_ Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:50 #3
kan BTW ikke nøjes med det ene da de kører på samme stik
Avatar billede asmodeus Nybegynder
17. oktober 2002 - 18:11 #4
Det lyder som om de er defekte - jeg har selv katoderør (som er blevet smidt på gulvet) og det har aldrig "kun" lyst i dele af røret!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede _stoffer_ Nybegynder
17. oktober 2002 - 18:19 #5
Nu begynder det at blive morsomt!!!
Jeg prøvede at skifte strømstik og gæt hvad de vidunderlige katoderør gjorde. Futtede mit DVD-drev af som sad på samme stik. Mit spørgsmål er nu.
Er det strømstikket eller DVD drevet der er futtet af.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
17. oktober 2002 - 18:22 #6
Ohlala, det lyder sgu skummelt. Jeg vil byde på at det er stikket der er i u-du!?

mvh/
Asmodeus
Avatar billede _stoffer_ Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:09 #7
Har nu lige åbnet DVD-drevet med emergency pin. Det var ikke en rar lugt der mødte mig.
Den var sat sammen sådan at stikket fra strømforsyningen gik ind i katodestikket som herfra gik videre til dvd-drevet. Tror på det er omformeren på katoden der har haft det sjov.
BTW er det for nogen spændinger der er på molex-stikkene. Altså hvad løber der i ledningerne (de 2 sorte, rød og gul)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:12 #8
Gul => 12v
Sort => nul
Rød => 5v
Avatar billede _stoffer_ Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:13 #9
Hvad vil der umiddelbart ske hvis en sort ikke er forbundet?
Avatar billede _stoffer_ Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:46 #10
Tja er nu 100% sikker på at det er mit DVD-drev. Studiedata får jeg sig en ubehagelig opringning imorgen. Kan sq da ik være rigtig at indsættelse af lys skal futte andre ting af.

Vil derfor fraråde folk at købe katoderør fra Studiedata. Ikke på grund af studiedata, men på grund af rørerne.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:53 #11
Hmm, jeg kan ikke rigtig se hvorfor Studiedata eller rørerne kan have nogle skyld i denne forbindelse. Jeg kan af tekniske grunde ikke vide hvad det var der brændte DVD-drevet af, men det er sgu tvivlsomt at det er katoderør...?

mvh/
Asmodeus

NB! Men tag du dig bare en snak med Studiedata, de er nogle flinker folk!
Avatar billede _stoffer_ Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:06 #12
Det er ik særlig tvivlsomt. Havde sat det op sådan at stikket fra strømforsyningen gik ind i Katoderørerne og derfra videre til DVD drevet. Har nu helt koblet katoderørerne fra og har sat et gammelt liteon drev på det samme stik fra strømforsyningen. Dette virker fint nu. Ergo må det være noget i det fordeler stik der var med til katoderørerne der har forårsaget for højspænding.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:49 #13
Tjah... fordeler stikker er jo bare en passiv enhed - den indeholder jo ikke noget. Så er det vel nærmere din PSU er er i udu !??!
Avatar billede _stoffer_ Nybegynder
17. oktober 2002 - 21:40 #14
Hvad hvis der var en løs ledning i fordeler stikket??? Jeg tog lyset ud og undersøgte og bemærkede at en af de sorte ledninger var meget løs.