Avatar billede klausens Nybegynder
17. oktober 2002 - 16:44 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

HASTER!!!!!!

Jeg har lavet noget lort med fdisk.
Jeg havde lavet en forkert partion som hedder D, D er lige som mit D drev, så jeg gik ind i Fdisk og slettede drevet. Med det samme går min Xp i stykker, xp laver en blå skærm, og siger at jeg måske har vira eller min harddisk er i stykker???Jeg slettede jo bare en partion. Jeg har en C drev på 56GB, skal jeg slette det i fdisk og lave et nyt drev????
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. oktober 2002 - 16:46 #1
Du skal aktivere en partition i F-Disk! Jeg mener det er funktion nr. 2 "Set Partition Active"...

...Og så skal den nyoprettede partition naturligvis formateres!

Så kør F-Disk fra din opstartsdiskette igen :o)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
17. oktober 2002 - 16:47 #2
for fremtiden bedes du bruge en mere sigende overskrift, den i spørgsmålet anvendte er simpelthen bare ikke god nok, hvis du på nogen måde forventer at få hjælp.
Avatar billede medieburner Nybegynder
17. oktober 2002 - 16:47 #3
du skal slette alle partioner og derefter fomatere din hdd og geninstallere windows, men lyt til mit råd windows xp er noget af det medt skodagtige og ustabile styresytem der findes, skift til win 2000 du får meget bedre performance ved det

////medieburner
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. oktober 2002 - 16:50 #4
Det er ikke nødvendigt at slette ALLE partitioner...

Men hvis du ikke har noget vigtigt liggende, er det selvfølgelig en mulighed! Så kan du også få inddelt din harddisk på ordentlig vis :o)

Det kan godt være, at Windows 2000 er mere stabilt, men når der nu ER blevet investeret i Windows XP, er der vel ingen grund til at droppe det lige med det samme? Så snart man installerer samtlige opdateringer, kører XP faktisk upåklageligt... Det er i hvert fald min erfaring indtil nu!
Avatar billede drtree Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:05 #5
Hej.
Kan du hente en diskmaneger og køre en lowlewel formattering på din harddisk ( Den køres fra A: drevet)

Pkt 2. Gå ind i din bios og Ændre Boot sector Whrite til disabled
Pkt3. Brug fdisk husk at aktivere partitionerne
Pkt 4. Geninstaller xp igen. MNVH DRTREE
Avatar billede medieburner Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:17 #6
jeg har altid kun haft brok med winxp, det fulgte også med tim in nye pc, men efter jeg havde haft i en måned så skiftede jeg til win 2000
Avatar billede klausens Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:09 #7
Jer der har været inde, I må gerne svare så jeg kan give lige mange point til alle.
Jeg formaterede mit C drev, og derefter lagde jeg win98, og derefter opgraderede jeg til Winxp Prof. og det virkede.
Tak for hjælpen!
Men lav lige et svar: drtree, medieburner og jelzin101
Avatar billede medieburner Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:11 #8
Oki da her et svar fra mig :-))
Avatar billede drtree Nybegynder
18. oktober 2002 - 00:51 #9
Hvad mener du med et svar undskyld men jeg forstår ikke hvad du mener.

men har du yderligere problemer så sig til!! OK1
Avatar billede klausens Nybegynder
18. oktober 2002 - 12:21 #10
Jeg har selv fundet ud af det, så jeg giver jer alle lige mange point for at have kommet med hjælp.
Svar nu:drtree & jelzin101, hvis I ikke har svaret inden Kl. 15.00, så får I ikke nogle point.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
18. oktober 2002 - 22:49 #11
...Og må vi så få enden på det hele at høre?

Tak for points, forresten :o)
Avatar billede klausens Nybegynder
20. oktober 2002 - 20:57 #12
Jeg formaterede mit C drev, og lagde win98Se ogderefter opgraderede jeg til WinXpProf. Og pludselig virkede det!