Avatar billede thekrew Nybegynder
29. september 2000 - 21:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Win Me rekommendation

Hej, Er der nogen der kan rekommender Win Me? Jeg har WIn 2000 installeret og den er super stabilt. Men nu mangler jeg et styresystem til at spille på ligesom Win98. Jeg er lidt træt at win98 den laver fejl for meget.
Avatar billede cyberfox Nybegynder
29. september 2000 - 23:15 #1
Hej,  Jeg har kørt med winME siden BETA 2, selv i BETA var winME langt mere stabil end 98/98SE.
Men det afhænger af hvad hardware du har, på INTEL PII/PIII kører den perfekt, men kan være
problemer på AMD Athlon, om det er AMD eller VIA chipsættet der ikke kam med winME (eller omvendt) ved jeg ikke, men de Athlon systemer jeg har prøvet winME på, ville ikke meget andet end den berømte BSOD :(
Jeg kører selv med dual boot winME/win2000(begge US version, da jeg ikke kan klare den danske oversættelse...) på en PIII-600E@800MHz/BX chipset og det kører some sagt pefekt.
Avatar billede denboj Nybegynder
30. september 2000 - 02:26 #2
Win me sluger og sluger resourcer ud af systemet - så jeg tror måske du kan være heldig at spillene kører bedre på win 98
Avatar billede thekrew Nybegynder
30. september 2000 - 03:53 #3
jeg har AMD Athlon kørende @700 MHz. Men problemet er at jeg er træt af win98 på grund af de der ulovlige fejl den laver efter et stykke tid, har aldrig prøvet win98 SE. Jeg vil jo gerne spille mine spil. Hva siger i så?
Avatar billede denboj Nybegynder
30. september 2000 - 12:53 #4
jeg har også en athlon 700 og jeg har skiftet til win me - og jeg synes sgu at den generelt laver flere ulovlige fejl end win98 -
Avatar billede thekrew Nybegynder
30. september 2000 - 16:42 #5
Burde jeg så beholde Win98 og opgader IE til 5,5. Eller havd synes I?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. september 2000 - 16:53 #6
Ihvertilfald skal du nok holde dig fra Explorer 5.5 opgraderingen, for den er fyldt med fejl...

Og ang Me... tjaaa så havde jeg det installeret i ca 3 timer og havde mega problemer... Heldigvis er ghosten opfundet og med et trylleslag tilbage i win98 land, der trods alt kører noget bedre...

Jeg ved godt at der er kommet den her vældigt smarte backup funktion i me... men hvem gider at backuppe et system der går ned??
Avatar billede denboj Nybegynder
30. september 2000 - 17:55 #7
Mit bud er at microsucks bevidst har forsøgt at skrive winme så den fungerer til PIII og ikke til Athlon.
Avatar billede cyberfox Nybegynder
30. september 2000 - 18:09 #8
Ja, det kunne godt se sådan ud, men jeg kan bare ikke se hvad MS skulle få ud af det?
Det ville da være ret dumt at lave et OS der kun kan køre på halvdelen af de pc\'er der er på markedet...
Avatar billede denboj Nybegynder
30. september 2000 - 18:19 #9
cyberfox// tjoh - men microsoft og intel kan jo godt lide hinanden. Jeg mindes også noget om win98 og k6
Avatar billede lassegj Nybegynder
01. oktober 2000 - 00:26 #10
Jeg synes hele tiden at mit Wim Me går ned selv om jeg har en Pentium...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. oktober 2000 - 00:35 #11
Win Me har ry for ikke at vælre helt så stabilt endnu... men til gengæld har det jo så den her fantastiske backup funktion....

Men som jeg skrev lå det kun på min maskine i 3 tre oder so...
Avatar billede thekrew Nybegynder
01. oktober 2000 - 15:25 #12
Så I alle sammen synes at jeg burde installer Win98 og beholde den med IE 5,0 og brug den til at spille med. (Men jeg hader at den crasher og overskriver filerne..derfor kan jeg lide Win2k da den er stabil/ikke overskriver reg/system filerne, system er næsten det samme siden man har installeret den) Eller beholde Win2K?? er der  ikke noget patch man kan få så man kan spille på den?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. oktober 2000 - 20:48 #13
Jeg har tilkendegivet min mening og mener stadig du bør holde dig til win 98 (second Edition vel og mærket) Og så Explorer 5.0

Ang Win2K, så er det sådan at de fleste spilproducenter efterhånden og laver spil der kan køre på win 2K og en del af de spil der allerede findes har fået lavet patches, der fikser den side af sagen...

Patches til ældre spil er og bliver formodentlig aldrig en mulighed, men er du med på noderne.... tjaa så er der vel intet i vejen for 2000...
Avatar billede denboj Nybegynder
03. oktober 2000 - 21:59 #14
pt - 4 opdateringer på win me update - intet som stabiliserer.