Avatar billede dj-it Nybegynder
17. oktober 2002 - 14:17 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Åben ny side (index) i et frame ?

Hej Eksperter,

jeg vil spørge om jeg kan åbne en ny et nyt index.htm i et frame, så jeg på den måde får 2 frames i framet ?

Jeg kan ikke få det ttil at virke, skal den hedde noget andet en index.htm ?

Hvis i ikke forstår hvad jeg mener, så gå ind på f.eks. www.hifi-link.dk - under forhandlere. Så kan i se at der kommer en ny side med 2 frames frem i det første frame. Så man kan klikke på de forskellige bokstaver og holde dem fast via framet...

Med venlig hilsen
dj-it
Avatar billede Slater Ekspert
17. oktober 2002 - 14:22 #1
det kan sagtens lade sig gøre...
det er kun den yderste frameside der skal hedde index.html, den inderste kan hedde hvadsomhelst, du skal bare linke til den fra den yderste frameside.

f.eks.

<frameset cols="180,*" frameborder=0 border=0>
<frame target="main" name="menu" src="menu.html" noresize scrolling="no">
<frame target="_self" name="main" src="main.html" scrolling="yes">
</frameset>

hvor main.html så er en ny frameside...
Avatar billede bbs Nybegynder
17. oktober 2002 - 14:23 #2
<a href="index.htm" TARGET="_body">Link her</a>
Avatar billede keysersoze Guru
17. oktober 2002 - 14:24 #3
hvis jeg forstår dit problem korrekt er det slet ikke svært... jeg går ud fra at din side allerede er opbygget vha frames, og så lavet du et normalt link sådan;

<a href="side.html" target="dinframe">link</a>

skal du gøre akkurat det samme hvis du vil have åbnet to frames - din side.html skal bare indholde dit frameset og altså inkludere de 2 sider som nu engang skal vises. derfor skal du altså lave 3 sider; dit frameset som er det du skal henvise til - din side1 samt side2 som nu skal vises
Avatar billede dj-it Nybegynder
17. oktober 2002 - 14:28 #4
Okay... nu er jeg med, jeg troede bare at den SKULLE hedde index.htm men nu virker det med et andet navn :-)

Taf for hjælpen...
Avatar billede Slater Ekspert
17. oktober 2002 - 14:41 #5
det eneste navnet index.html (eller htm) gør, er at fortælle serveren at dette dokument skal åbnes først når man ikke skriver et specielt filnavn.