Avatar billede darkman Nybegynder
29. september 2000 - 19:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Diskettedrevet ??

Hvor mange ben kan porten til diskettedrevet på bundkortet klare at miste ??
Den kan ikke finde drevet, ( siger Floppy disk error ( 40 ) som den også skal når der er fejl)

Og ja jeg har prøvet at vende kablerne ...
Avatar billede handmade Nybegynder
29. september 2000 - 19:52 #1
Har du tjekket at den står til 1.44 drev i BIOS?
Avatar billede gudrun Nybegynder
29. september 2000 - 19:54 #2
Når du skriver hvor mange ben kan bundkortet klare at miste...hvil det sige at der nogen knækket af????
Avatar billede darkman Nybegynder
29. september 2000 - 19:57 #3
Øhh .. det er det jeg ikke helt ved .. Nogen steder skal der jo mangle nogen ik?
Avatar billede darkman Nybegynder
29. september 2000 - 19:58 #4
okay .. jeg har lige chekket min manual .. der mangler ikke nogen .. s
Avatar billede gudrun Nybegynder
29. september 2000 - 20:02 #5
Jeg havde engnang et ligende problem, og det kom af at spændingen på bundkortet var sat forkert. Tjek i din maual for bundkortet om den nuværende spænding passer til din processor type.
Avatar billede darkman Nybegynder
29. september 2000 - 21:20 #6
Hvordan ændrer man spændingen ??
Avatar billede darkman Nybegynder
29. september 2000 - 21:21 #7
.. og hvad er det normale spændingstal ?
Avatar billede gudrun Nybegynder
29. september 2000 - 21:28 #8
Det burde stå i din manual til bundkortet, det er typisk en jumper der skal sættes. Hvis det ikke står i din manual, så prøv at kigge på producentens hjemmeside.
Avatar billede nathan Nybegynder
30. september 2000 - 12:33 #9
det er ikke noget med spænding på kortet, men du kan cheke følgende;
chek BIOSen om du har aktiveret din Floppy 1.44MB.
chek din fladkabel om den vendt rigtigt! altså rød linie på fladekable skal sættes til pin 1 på stikket.

chek din jumper bag drevet er sat korrekt.

/nathan
Avatar billede gudrun Nybegynder
30. september 2000 - 19:00 #10
Hvis du kigger tilbage i besvarelserne Nathan, så læg mærke til at begge dine forslag er blevet prøvet...og det kan sagtens være spændingen, eller også er drevet bare defekt.